Spjutstorps IF - HBK/HIF

Efter lite problem att hitta planen, så kom jag till slut rätt. Det var en regnig kväll, men som tur var inte så kallt. Förra mötet i augusti, så förlorade vi med 2-1 trots spelövertag. Vi var sugna på vinst den här gången. Vi ställde upp med Julle - Tilda, Johanna, Lotta - Lindell, Emma N, Sandra, Stenkil - Alice - Amanda J, jag. Linnea och Matilda började på bänken.
 
Lindell kom direkt till en farlig chans. Vi pressade högt och vann mycket boll. Tidigt frispelade Lindell mig, men jag fick bollen för långt ifrån mig, så det blev ingenting. Vi skapade flera hörnor och Emma slog in dem bra, men vi lyckades inte få in bollen. Spjutstorp kom upp i några kontringar, men annars hade vi full kontroll. Det var bara bollen som inte ville in. Efter 20 minuter kommer äntligen 1-0. Emma N hittar Lindell, som inte gör något misstag när hon blir fri utan rullar in bollen i mål. Vi fortsätter att trycka på och skapar flera bra chanser, men vi måste vara mer effektiva annars kan man bli straffade. Matilda och Linnea kommer in efter en halvtimme och hittar snabbt in i matchen.
 
I andra halvlek bestämmer vi oss för att inte släppa till något och göra mål. Regnet fortsätter att ösa ner. Julle har knappt något att göra på hela andra halvlek. Vi skapar ännu mer och efter en kvart så får Linnea in 2-0. Lindell hittar Linnea med ett inlägg som hamnar mellan deras backar. Deras målvakt skadar sig vid målet, så de får byta. Lindell hittar Linnea tio minuter senare och det står 3-0. Vi vinner mycket boll över hela plan och har bra rörelse. Med tio minuter kvar, så får jag en boll av Amanda J ute på vänsterkanten. Jag tar mig in i straffområdet. Målvakten har lämnat en stor lucka vid första stolpen, så det är bara att skjuta in bollen där. 4-0 slutar matchen.
 
Bra jobb av alla! Stenkil var riktigt bra som offensiv mittfältare. Vann mycket boll och tog bra löpningar. Kul att se Linnea visa målform. Lotta visar vilken bra inställning hon har. Hon viker inte sig en tum och var även bra med i offensiven. Nu tar vi med oss det bra spelet resten av säsongen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0