Aprilväder

Det har varit väldigt varierat väder under min frivecka. Nu hoppas jag på sommar och sol!
 
Förra söndagen var det dags för Knoppar. Det var tema samla. Barnen skulle hitta något hårt, mjukt, brunt, grönt och vått. Med lite hjälp gick det hur bra som helst. Vi byggde också en stor koja med pinnar. Det blåste och var riktigt kallt. Malva klagar aldrig på att hon fryser, men nu gjorde hon det.
 
 
På måndagen var vi på Hylliebadet med Mikael. Jag åkte inlines med barnen dit. Vide frös så att han skakade i duschen och grät när Mikael doppade ner honom i barnpoolen. Efter att de hade värmt upp sig i bubbelbadet, så var han på gång igen. Båda barnen åkte rutschkana och busade i vattnet. Malva provade att "simma" utan puffar, men jag såg paniken i hennes ögon när hon inte flöt. Vi får träna på det i sommar! Efter badet somnade barnen som två stockar i cykelvagnen och märkte inte att jag storhandlade och sen kämpade mig hem i motvinden.
 
 
På tisdagen var jag och tränade crossfit. Burpees och 3 km löpning. Jag var bland de snabbaste på passet, men sprang bara på 14,24. Det får bli bättring på det. På kvällen var jag i Janstorp och dömde DM. Janstorp vann över Lunds SK med 3-1, efter 1-1 i paus. Jag hade hjälp av Elif och Moa på linjen. Kul med ett helt tjejteam.
 
På onsdagen hann jag med att fixa i trädgården. Malva hade avslutning på gymnastiken på kvällen. Hon har blivit duktig, men har ibland svårt att stå kvar i ledet. Det finns mycket annat som är kul att göra. Vide var med och skötte sig bra. Svårt att få honom att sitta still i en timme. Malva visade ävenn en talang jag inte visste att hon hade. Stolt kommer hon till mig och säger titta vad fint. Hon pekar på väggen och håller en spets till en färgpenna i handen. Mitt på väggen är det en 20 cm stor gubbe. Ett stort huvud med två ben med fötter. Hon blev först lite ledsen när jag sa att man inte fick rita där, men sedan ritade hon stolt flera stycken på ett papper. Hoppas hon håller sig till papper nästa gång hon kommer på något nytt hon kan rita!:)
 
 
På torsdagen var det dags för crossfit igen. Den här gången backsquat. Själv klarade jag 50 kg, men skulle kunna ta tyngre med bättre teknik. Benen orkar mycket. Woden var 20 knäböj och 200 meters löpning. Så många varv som möjligt på 15 min. Jag hann 11 varv. Jobbigt och roligt. På eftermiddagen åkte jag och barnen till Sandby. Meja och Anneli hade kommit ner för att hälsa på. Vide blev direkt avundsjuk att mormor bar Meja. Han gav henne en lång kram och ville aldrig släppa. Jag körde och tränade fotboll i Harlösa på kvällen. Kvadraten, uppspelsövning, långbollar och spel. Skönt att träna, men ingen värme. Duscharna var inte direkt varma efteråt, så det gick inte att värma upp sig igen.
 
Fredagen blev underbar! Vi körde till Dalby söderskog och gick runt hela. Jättehärligt väder och fullt med blommor i skogen. Malva var duktig och gick hela vägen själv. I början undrade hon var alla barnen var. Sedan busade hon och gömde sig med Anneli bakom flera träd. Vide och Meja sov en del och när Vide inte sov hade han full koll på sin boll. Det är hans nya älskling. På eftermiddagen kom Mikael och vi gick till Frejs äng och spelade fotboll. Senare kom även Annica och Jimmy och vi åt grillat. Mycket gott och en god mango cheesecake till efterrätt.
 
 
I lördags tog jag flyget till Arlanda, för att döma IK Sirius FK - Älta IF i Uppsala. När jag kom ut från Arlanda, så snöade det. Jag trodde det var ett skämt. Det regnade under uppvärmningen, men under matchen var det mest bara kallt. Inga mål i första halvlek, men under andra halvlek så gjorde Sirius tre mål på fem minuter och vann med 3-0. Skönt att ha årets premiär i Elitettan avklarad! 
 
I söndags var vi ute på förmiddagen. Olinda var sjuk, så jag och Malva hoppade in i kiosken istället för henne. Malva busade med Julle och Carro och var även duktig på att hjälpa till i kiosken. Hon hade dock lite svårt att förstå att andra köpte glass och bullar och hon inte fick. Hon åt sedan en korv och drack sugrörsdricka och var hur nöjd som helst över sin insats. Eftersom det inte var någon direkt rusning till kiosken, så fungerade det hur bra som helst att ha hjälp av henne! Senare under dagen kom det SNÖ!!! Jag måste ha fått med mig det hem från Uppsala. Jag hoppas verkligen att det blir varmare snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0