Malva kan cykla!

Tiden går för snabbt.
 
Det har blivit en del fotboll. Tre träningsmatcher har jag hunnit med. Vinst mot ett ungt Eskilsminne med 4-1, där vi fick hjälp av motståndarna på nästan alla mål. Förlust mot Kristianstads DFF med 2-0. En match vi spelar utan avbytare och gör det riktigt bra. Vi är bra med hela matchen. De gör ett riktigt fint hörnmål, där bollen går direkt i mål. Själva har vi två riktigt bra chanser. Den ena spelar jag fram Lisa, som skjuter över. Den andra frispelar Lisa mig och jag avslutar rakt på målvakten. Lite bättre skärpa i serien framför målet kan vi hoppas på!:)
 
Förra helgen hade vi träningsläger i Silvåkra med omnejd. Lägret började på fredagen. Själv dök jag upp till träningen. Kvadraten, hitta löpningar bakom spelare och spel. På kvällen blev det grillning av banan, äpple och marshmallows. Mysigt att sitta och grilla vid vindskydden. Kvällen avslutades med en frågesport med blandade frågor. Själv kom jag två med 15/20. Johanna vann på 17 rätt. Vi hann också med lite yatzy och ordlekar innan vi somnade. Lördagen började med träning i Veberöd. Koordination och teknik inledde träningen. Vi testade sedan frisparkar och hörnor. Emma N lade alla. Träningen avslutades med straffar. Flera bra slagna och Lotta var bra på att läsa av flera av oss. Lunchen bestod av pastasallad i solen. Lite kyligt i vinden, men härligt att kunna sitta ute. Många av oss åkte sedan och tittade på Södra Sandby IF - Borgeby FK. Vi hejade mest på Amanda och hon skötte sig bra. Själva spelade vi sedan match mot LB07 F19. Ett ungt lag som hade förstärkts med någon från a-truppen. Vi håller ihop helt ok i första halvlek och vi hade mest bara problem med en av deras spelare som gör tre mål. I andra halvlek fortsätter hon att enkelt ta sig förbi. Sju mål gör deras duktiga anfallare. Matchen slutar 10-1. Något mål för mycket insläppt. Vårt mål kommer i slutet då jag kommer runt på högerkanten och hittar Olinda framför mål. Olinda spelar mot bortre stolpen, där Emma Stenkil petar in 9-1. Jag åkte sedan hem och var inte med på slutet av träningslägret. Ett väldigt lyckat läger! Själv ville jag hinna träffa familjen innan två veckors nattjobb och så dömde jag Vittsjö GIK - IFK Kalmar på söndagen. En match med bra tempo, så det blev en bra genomkörare inför säsongen.
 
Bild tagen av Anita sista dagen
 
Jag har annars haft svårt att hinna med att träna fotboll, men har tränat crossfit en del dagar. Det känns som jag blir lite starkare och lär mig mer och mer. Lite träningsvärk har jag fått på köpet.
 
Påsken firade barnen först hos farmor och Bosse och sedan hos mormor och morfar. Själv jobbade jag, men de letade fram påskägg och verkar ha haft det bra. Vide klär sig just nu helst i "nenning" och skriker när han inte får välja själv. Malvas Frost-pyjamasar fungerar också bra.
 
 
På tisdagen efter påsken fyllde Jimmy 35 år. Vi firade med mycket folk på TGIF. God mat och trevligt sällskap. Barnen fick ballonger och kunde rita, så de var också nöjda. Roligt att så många kunde komma och fira.
 
 
Malva ville en dag ta av stödhjulen på cykeln. Själv var jag lite tveksam, men grannen hade gjort det och hade en pinne. Jag hade inte tid att sätta på en pinne, men tänkte att jag kunde hålla henne ett varv på gatan. Upp på cykeln och sedan cyklade hon. Inte behövde jag hålla, även om jag sprang med henne. Starta och bromsa kan hon inte än, men hon når ner med båda fötterna och bromsar som hon gör med springcykeln. Vem har sagt att det ska vara svårt att lära sig cykla?!?
 
 
Äntligen börjar det känns som vår och vi är mer och mer ute. Vi har haft grillpremiär och det smakar alltid bra. Jag har fixat ordning i trädgården och har haft hjälp av pappa. Ska bli skönt och få hela framsidan klar snart också. Barnen hade vernissage på förskolan i onsdags. Jag och Marianne var där. Flera fina teckningar var uppsatta och så fick vi se flera filmklipp. Fikan var också populär!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0