Seriepremiär!

I söndags spelade vi seriepremiär på Sandbyvallen. Skönt att serien är i gång. Planen såg bra ut för att vara så här tidigt. Vi kom till spel med Lotta - Johanna, Carro Å, Carro K, Linnea - Tilda - Lindell, Alice, Olinda, Stenkil - Amanda. Eve, Cornelia och jag började på bänken.
 
Vi startar bra. Sandby har mest boll, men de skapar inte så mycket chanser. Vi håller ihop laget bra och alla jobbar för varandra. De får några hörnor, som vi lyckas rensa undan. Framåt skapar vi inte så mycket, eftersom vi inte är så många som deltar. Amanda får stångas ensam mot deras mittbackar. Tyvärr skadar hon sig efter 20 minuter och jag får hoppa in. Jag får direkt en chans. Linnea lyfter fint in bollen och jag försöker nickskarva bollen. Jag får ingen fart på bollen, så målvakten fångar den enkelt. De anfaller snabbt och får med sig en hörna. Tyvärr går vi inte riktigt in i närkampen utan deras spelare kan ostört gå upp och nicka in 1-0. Otagbart för Lotta. Kort därefter så får deras mittfältare för mycket tid att lägga bollen till rätta. Från ganska långt håll så skjuter hon in bollen i mål. Sandby har sedan mer och mer boll, men vi sliter. Cornelia kommer in som mittfältare och Eve kommer in som back. Vi har en riktigt bra chans. Jag hittar Lindell med en djupledsboll. Hon tar sig förbi på högerkanten och kommer fri mot målvakten. Stenkil är med, men målvakten får tag på bollen. I slutet av halvleken så tar Lindell ett inlägg från höger. Linnea fångar upp bollen ute på vänsterkanten och lägger in bollen framför mål. Deras back får inte undan bollen och den hamnar framför mina fötter. Jag kan enkelt lägga in bollen till 2-1. Vi har kontakt igen. Skönt innan pausen. Resultatet speglar inte bollinnehavet, men sätt till antalet bra målchanser så var det inte helt orättvist.
 
Inför andra halvlek går vi ut med en positiv anda. Det känns som vi kan störa Sandby. De hade inte skapat så mycket i första halvlek. Tyvärr blir det inte alls som vi har tänkt det. I första anfallet kommer de förbi på vår vänsterkant och hittar in till en frispelare framför mål. Hon gör enkelt 3-1. Minuten senare kommer de runt på vår högerkant. Spelaren driver själv mot mål och får in skottet vid borde stolpen och det står 4-1. Vilken kalldusch. Inte nog med det så kommer 5-1 på en hörna. De spelar ut bollen till en spelare utanför straffområdet, som får till en bra träff. Bollen får en perfekt bana och går över Lotta och in i mål. Nu kändes det ganska kört, men vi biter ihop och krigar på. Vi gör några byten, då en del spelare är trötta. Sandby har några bra lägen, men Lotta tar flera bra beslut och kommer ofta ut långt och rensar undan deras försök. Även backarna får rensa undan i sista stund några gånger. Vi har några få chanser till reducering, men lyckas inte göra fler mål.
 
Sett till hela matchen gör vi det bra, men inledningen av andra halvlek får vi glömma. Sandby siktar på toppen och ska vara bättre än oss. Jag tycker många gjorde det bra och tror vi kommer bjuda flera lag i serien på bra motstånd. Nu laddar vi för nästa helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0