Träning, grillning och seriepremiär!

I onsdags var Vide piggare, men hemma från förskolan. Han sov bara en timme. Jag hade behövt sova betydligt mer. Vi dammsög istället hela huset och han älskar att hjälpa till och ska göra precis som sin mamma. Jag hade också blivit smittad av hans ögoninflammation, även om det inte drabbade mig lika mycket. Jag och Vide gick och lade oss 17.30. Jimmy var med på Malvas gymnastik. Näst sista gången. Själv sov jag över 12 timmar och det behövdes verkligen.
 
I torsdags var Vide på förskolan igen. Själv tränade jag crossfit. Först var det ett maxlyft med TGU med skivstång. Jag trodde knappt jag skulle klara med stången, men lyckades göra 16,5 kg med höger och 15 kg med vänster. Woden var på 10 minuter. 1+1 TGU och 10 kb-svingar. Jag körde med 10 kg skivstång och 16 kg kb. Jag hann precis 8 varv.
 
På kvällen blev det ingen fotbollsträning, men vi fick reda på att Ali skulle sluta. Tråkigt med sådana besked, men Stefan kommer klara det väldigt bra!
 
I fredags var jag på Gripen och tränade igen. Woden var 50 pullups, 400 m löpning, 21 thrusters (40/30), 800 m löpning, 21 thrusters, 400 m löpning, 50 pullups. Jag skalade så jag gjorde jumping pullups och hade bara 15 kg, istället kunde jag göra det med bra tempo. 12:51 och sedan var jag helt slut. Maxtiden var 20 min.
 
På kvällen kom Petra och vi åt grillat. Kyckling, klyftpotatis, tzatziki och sallad. Kul att höra om hennes stuga, nya jobbet och andra planer. Till efterrätt blev det fruktsallad med grädde och glass. Smaskigt!
 
Igår var jag på Malmö IP för att vara 4:e domare i seriepremiären av damallsvenskan. Skånederby, FC Rosengård - Kristianstads DFF. Två mål inom fem minuter, men ändå slutade matchen bara 2-1. Sara dömde och Åsa och Andreas var AD. Vi ska vara samma team snart igen. Roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0