Julen närmar sig!

Vi kom direkt hem till vardagen. Jobb och förskola tidigt dagen efter semestern. Malva somnade redan vid 16-tiden den eftermiddagen. Sista helgen i november så hälsade Ida, David, Malte och Tore på. Barnen lekte mycket och Malte ville inte åka hem. På söndagen var det avslutning på Knytte. Vi var i Prästaskogen och ledarna gjorde Krabelurer. Riktigt härligt höstväder, men inte varmt. Vi hälsade sedan på i Sandby och åt mat. Senare på eftermiddagen var det julmarknad i Dalby. Barnen fick rida ponny. Vide är mest förtjust fortfarande. Tomten kom också förbi och bjöd på zoo. Det fanns även fiskedamm för barnen. En perfekt julmarknad enligt Malva och Vide.
 
 
Första helgen i december hade vi höstträff med domarna i Elitettan. Vi var på Bosön. Vi pratade mycket om säsongen som har varit och tittade på en del matchklipp. Intressant! Vi bastade och åt god mat på kvällen. På söndagen var fyscoachen för domarna i damallsvenskan där och pratade och visade övningar. Lärorikt och flera mycket bra övningar. Det framkom väl att alla var mer eller mindre osmidiga.:)
 
Veckan efter hade jag frivecka och vi fixade lite julmys hemma. På måndagen var vi på Jump. Barnen älskar det stället! Vi bakade lussekatter på eftermiddagen. Inte det lättaste med två små barn, men båda gillade det. På tisdagen var vi på Kompassen och bakade pepparkakor. Det finns alltid mycket att göra där. Fågellekplatsen invigdes på torsdagen, så då var vi där. Ola Selmén höll i det och hade tävlingar med skolbarnen. Det bjöds på sugrörsdricka, popcorn och salta pinnar. Barnen hade Nobelfest på förskolan på fredagen. De gjorde experiment och var finklädda. Själv hann jag med en del crossfit under veckan! På fredag eftermiddag var det avslutning på simskolan. Malva har blivit så duktig, men är minst i gruppen. Efteråt fick de diplom och skumtomte. Jag och Vide satt och tittade på och han såg direkt att det var något gott som delades ut. Han var på väg fram, men jag stoppade honom. Malva kom och bjöd Vide på skumtomten, då tog han Malvas hand och tryckte in hela tomten i munnen. Malvas värld rasade, men som tur var så såg simtränaren vad som hade hänt, så hon fick en ny skumtomte. Den här gången gav hon Vide den sista smulan. Vi badade sedan en stund. Petra kom på kvällen och tittade på Idolfinalen. På lördagen hoppade jag in och jobbade extra På kvällen var vi ute och åt med Crossfiten på Paddys. Vi var nog 70 personer. Först jultallrik, sedan gott lamm med potatisgratäng och till efterrätt vaniljpannakotta med blåbärskräm. Mina föräldrar passade barnen, så vi kunde vara ute lite längre. Trevlig kväll! På söndagen fick vi sovmorgon till halv åtta, så snällt av barnen. Malva och Vide lekte en stund med grannen Ebba på förmiddagen. Vi var och hälsade på hos Marianne och Bosse på dagen. Jag började sedan mina två nattveckor.
 
 
Den här veckan har gått snabbt. Vi har haft fullt upp. I tisdags var det luciafirande på förskolan. Båda barnen var pepparkakor, men Malva kom på på morgonen att hon ville vara Lucia. Nästa gång får hon ha lite bättre framförhållning. På eftermiddagen var det avslutning på boll och leken och Malva var övertrött och inte på humör. Barnen kastade och sparkade boll, hängde i ringar och hoppade på trampetten. Efteråt fick jag en fin amarylis som tack för terminen. I onsdags var det julpyssel på förskolan. Malva och Vide gjorde julkort. Malva helt själv och Vide med en del hjälp av mig. Jimmy kom också dit. Vi fikade och tittade på film när Malva gick lucia för Vide och de andra små barnen. På kvällen hade vi tjejkväll. Vi åt sushi och badade i badtunna. Så mysigt! Jag har missat de flesta gångerna, eftersom det har varit på tisdagar och jag har hållt i boll och leken de gångerna jag inte har jobbat. Jag får definitivt prioritera fler tjejkvällar! I torsdags var Malva på utflykt till Malmö museum med förskolan. Igår hade de julfest på förskolan och båda barnen hade julklänning och tomteluva. Vi avslutade dagen med julbord på Ikea. Vide åt mest köttbullar och Malva ris-ala-malta. Malva fick även vara på leklandet, medan Vide var med oss och fyndade.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0