Frisk och träning

Förra helgen var vi på en rolig inflyttningsfest med mycket folk hos Isabel, Marcus, Amelie och Edvin i Lund. Det bjöds först på fika. Sedan blev det lekplatshäng, innan middagen. Massor av röror och andra tillbehör. Lite indiskt kändes det som. Väldigt gott! Barnen åt pommes, korv, köttbullar, vattenmelon och ananas. Bus och i slutet lite mys med barnen.
 
 
Frivecka igen.
 
I måndags var vi på Kompassen. Det blev många teckningar av både Malva och Vide. Malva valde som vanligt att vi skulle ta bussen in. Det är höjdpunkten.
 
 
På kvällen var jag på fotbollsträning. Stefan höll i den själv och vi var inte så många. Mycket teknik och i slutet spel med två små och ett stort.
 
Barnen har varit lite på förskolan och vi har ätit mellis ute på vägen hem. Kallt, men i solen känns det som våren är på väg.
 
 
I onsdags dömde jag FC Rosengård - Malmö FF p15. Mycket boll hos killarna, men damerna försvarade sig bra och matchen slutade 0-0. Bra träning för båda lagen! Kul att se Hampus i MFF. Efter matchen hann jag även med att titta på en del av Malvas gymnastik.
 
I veckan har jag varit på fyra crossfitpass. Skönt att min arm är bra igen. Jag har tagit det väldigt lugnt med vikter och försökt ha rätt teknik.
 
Första passet var med medicinboll. Jag körde med 4 kg. 1 minut av varje övning. Medballclean, ankrade medballsitups, wallballshots, tricepspress, utfall och vila. 3 varv. Jag orkade inte räkna, men många gånger av varje hann man.
 
I onsdags var det teamwod och jag körde med Kralik. Jobbigt på uppvärmningen när vi skulle bära varandra och han vägde drygt 20 kg mer än mig. Woden var 5 repklättningar, 50 db-snatch (10 kg) och 50 boxjumps (60 cm). Vi hann 4 varv och 2 repklättringar. I slutet klarade inte mina armar av repklättringarna. Helt stumma.
 
I torsdags var det frontsquat 3-3-3-3-3. Jag kom upp i 45 kg, men jag måste träna mer teknik. I woden körde jag med 25 kg. 5 varv av 12 frontsquat och 6 lateralburpees. Det tog mig 7:26.
 
Idag var jag på Gripen igen och det var fullt med folk. Idag var det övningar med skivstång. 7 varv av 9 marklyft med brett grepp, 6 hang power snatch och 3 overhead squat. Jag körde bara med 15 kg. Den första övningen hade jag kunnat ha mycket mer vikt på, men de andra två har jag varken teknik eller styrka för mycket mer. Det kändes ändå i handlederna efteråt.
 
Jag har även hunnit med att förbereda inför skidresan. Malva och Vide har fått hem Björnis från förskolan och självklart ska han med på resan. Det ska bli skönt med semester och snö!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0