Frivecka!

Förra söndagen dömde jag min första match för säsongen. LB07 - Bröndby. Kul med internationella lag och Bröndby tillhör toppen i Danmark. LB07 hade en del nyförvärv och ledde med 2-0 efter första halvleken. I paus blev det många byten. Bröndby reducerade, kvitterade och tog ledningen i början av andra halvlek. Ganska snabbt kvitterade LB07 och 3-3 slutade matchen. Skönt att vara i bra form under försäsongen. De tre sista åren har jag inte varit det på grund av Malva och Vide!;)
 
På måndagen var vi på Kompassen. Mycket bus i rutschkanan, målande, pusslande och sång. På kvällen var jag på fotbollsträning. Roliga passningsövningar och mycket spel. Alltid lite styrka i slutet, vilket är bra för oss.
Känns alltid bra att träna, men tråkigt att körningen tar längre tid än träningen.
 
 
Min underarm var inte alls bra, så jag vilade helt från crossfit under veckan. På helgen fick jag reda på att det med största sannolikhet är en inflammation i muskelfästen. Jag är fortfarande svullen, men vilan har nog varit bra för jag har nästan inte ont längre. Istället för träning, så hann jag med att fixa en massa projekt hemma. Städa lådor, sälja bärsele och liggdel, sortera papper och andra uppskjutna saker.
 
På onsdagen hoppade jag över min träning och var med på hela Malvas gymnastik. Hon skötte sig bra och det var inte riktigt lika mycket trams i kön, som det varit i slutet. Hon kan om hon vill! Jag får väl inse att hon faktiskt är yngst i gruppen.
 
 
Jag har hunnit med mycket mys med barnen. En kväll blev det glass, men Malva fick för sig att hon skulle äta hela glassbägaren (750 g) själv. Efter mycket tjat, så fick jag och Jimmy smaka lite.
 
 
I fredags var Ida, Malte och Tore och hälsade på. Malva hade väntat och väntat och precis innan de kom, så hade Malva somnat i våra sängar. Hon behövde väl sova en stund. Barnen lekte bra tillsammans. Vide var den som inte helt ville släppa på sina saker. Malte fick inte låna hans tigerdräkt och det var några saker, som han drog ur Maltes hand. Tur att Malte var snäll och lämnade tillbaka dem, så slapp Vide bli så ledsen. Men annars bra att lära sig att dela med sig. Vi åt korvstroganoff med ris och fruktsallad till efterrätt. Alla åt mycket!
 
 
I lördags var det skridskopremiär för Malva på Kockums Fritid. Mikael passade Vide i ishallen, men fick det väldigt lugnt, då han sova i 2,5 timme. Malva hade sett framemot det mycket och tyckte det var kul. Helst ville hon hålla oss hela tiden, men försökte lite själv. Balansen var inte den lättaste, men jag tyckte ändå hon var duktig, som lyckades ta sig fram några meter utan att trilla. Det bästa var nog ändå kanelbullar och nyponsoppa. Inte fel med flera fikapauser. På kvällen hälsade vi på Björn, som hade samma hemska hosta som Vide. Vi fikade wienerbröd och snackade en stund.
 
 
I söndags var jag i Hässleholm och dömde Vittsjö GIK -  Bröndby. Jilan och Pär var AD. Riktigt duktiga. Vädret var inte det bästa. Blåsigt och regnigt. Nästan snöblandat. Spelet var bra. Högt tempo och en hel del närkamper. Bröndby ledde med 2-0, innan kvitterade innan paus. I andra halvlek gjorde Vittsjö enda målet och matchen slutade 2-2.
 
På kvällen kom Marina, Bosse och Jennifer till oss. Vi åt nudlar med kyckling med grön curry. Malva döpte efterrätten till Elsa-tårta. Rulltårta med grädde och banan. Marina fyllde år dagen efter, så vi passade på att sjunga för henne. Vi planerade lite smått inför vår skidresa. Ska bli riktigt kul! Vi längtar!
 
I helgen har Malva och Vide varit snuviga, lite hostiga och känts varma till och från. Det kändes bättre på söndagen, men på måndagen ringde förskolan till mig och sa att Vide hade feber. Ganska hög. Min pappa fick hämta honom. Han hade varit uppe och varit ledsen några gånger på natten, så han var nog väldigt trött också. Pappa sa att han inte kändes så varm, men han hade inte varit sig själv riktigt. Han ville först inte äta, men sedan hade han ätit hur mycket som helst. De senaste två veckorna har han kommit på att han ska skaka på huvudet ibland när han får mat. Kul att kunna bestämma själv att man inte vill ha. En kväll somnade jag och Jimmy innan Vide. När Malva skulle kissa på natten, så hittade vi inte honom. Vi letade i vår säng, i hans säng, på golvet och i garderoben. Till slut fick jag tända och jag såg inte honom ändå. Jimmy hittade sedan honom i en flyttkartong med mina kläder. Så söt. Jag valde ändå att lyfta över honom till sängen. En annan natt måste jag ha varit väldigt trött. Jag vaknade mitt i natten och frågade Malva om hon var kissig. Hon skakade på huvudet två gånger, men jag valde ändå att ta upp henne. När jag kom till toaletten, så upptäckte jag att det var Vide som jag hade med mig. De hade bytt plats under natten!:)
 
Vide känns inte alls sjuk längre, så det blir förskolan igen imorgon.
 
 
Igår var jag på fotbollsträning igen. Det hade regnat hela dagen, men lagom till träningen så blåste det bara. Passningar i början och sedan en rolig avslutsövning. Två olika varianter av den. Vi övergick sedan till att driva boll och skjuta. Mycket mål för en gång skull. Vi spelade sedan sex mot sex. Mitt lag hade lite svårt att få koll på Lindell och Linnea, så de gjorde många mål. Vi fick göra många armhävningar. Vi jobbade ändå på bra och kämpade för varandra. Vi avslutade med två mål, så vi vann på sista målet vinner!:) Träningen avslutades med situps, rygglyft och en benövning. Skönt med träning även om jag var trött, efter att ha sovit lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0