Sommar!

Förra helgen blev det tyvärr förlust mot Lunds SK. Vi hade några bra chanser i första halvlek, men sedan orkade vi inte i andra. 0-2 blev det efter ett mål i varje halvlek.
 
På söndagen var vi i Skrylle med Malvas knoppar. Riktigt härligt väder och det var håvning som gällde. Vi höll till i en liten damm med en brygga. Det fanns vattensalamandrar, stora grodor och en massa smått. Både barnen och vuxna verkade gilla utflykten. Nästa gång är det avslutning!
 
Efteråt åkte vi till Sandby och firade mamma på morsdag. Även jag fick ett träningslinne av Malva och Vide. De vet vad jag gillar! Vi åt en jättegod jordgubbstårta! Senare blev det grillat.
 
 
Jag var sedan ledig med barnen på måndagen var vi hemma och gjorde en liten utflykt till lekplatsen med picknick. Vide grävde och grävde och klättrade runt på den stora klätterställningen. Malva gjorde nog det ett år senare, men han har ju varit tidig på allt som har med rörelse att göra. Han kan även cykla på trehjulingen, gå med springcykeln och köra några tag på Malvas sparkcykel. Snart hinner vi inte med honom... På eftermiddagen körde vi och lämnade bilen på verkstan och tog tåg och buss hem. Barnen älskar att åka buss och tåg, så det blir ett sommarkort i sommar!
 
 
I tisdags skulle jag hämta båda bilarna. Först med inlines till Limhamn, men tre timmars störtregn gjorde att jag till slut fick cykla snabbt inna jag hämtade barnen. På kvällen tog vi buss och tåg till Mekanum och hämtade Skodan som var klar på servicen. Barnen fick sedan vara i Sandby när jag tränade fotboll. En riktigt härlig träning med engelska kvadraten, passningar och en massa skotträning. Det enda tråkiga var att vi inte får ihop lag till Skurupsmatchen, så det blev wo.
 
 
I onsdags åkte vi till Arild för att hälsa på Anneli, Oskar och Meja. En mysig dag i högsommarvärmen. Vi gick en runda ner till havet. Först fikade vi på en äng och sedan blev det premiärdopp i havet, för mig, Vide och Malva. Malva ville egentligen inte doppa sig, men tappade balansen och föll i. Som tur var höll hon sig i stegen och lyckades snabbt ta sig upp. Riktigt svalkande. De hade hyrt en mysig länga på en gård. Helt nyrenoverat och fin omgivning.
 
 
På torsdagen tränade jag crossfit. Woden var 10 pull-ups, 20 burpee, 30 push-ups, 40 sit-ups, 50 squats och 400 meter löpning gånger 3. Jag gjorde jumping pull-ups och push-ups på knä och klarade det på 22.49. Riktigt jobbigt i värmen. På kvällen var det fotbollsträning i Harlösa. Nummerpassning, teknikövning, hålla bollen inom laget och sedan sjumannaspel. Det är sådana här kvällar man kommer sakna när man slutar spela fotboll.
 
I fredags tog vi buss, tåg och buss till Ribban. Vi träffade Hanna, Alvin och Olle där. Barnen lekte i sanden och doppade sig sedan. Malva var som en fisk, men Vide var en liten badkruka. Till slut tyckte han det var kul, när jag busade med honom och han fick åka karusell i vattnet. 20 grader, så mycket skönare än i Arild. På kvällen firade vi Björn på Oxen i Oxie. Kul att så många kom och god mat. Jimmys mat glömde de nog bort och barnen hade svårt att sitta still, men det får man väl ta.
 
 
Lördagen började med lekplats i sommarvärmen. På eftermiddagen körde jag till Alingsås för att döma Holmalunds IF - Sunnanå SK i Elitettan. En fin plan och en helt perfekt kväll för fotboll. Matchen slutade 1-1. Hemmalaget tog ledningen, men Sunnanå kvitterade direkt i andra halvlek. Kul match!
 
I söndags var vi med och tränade på utegymmet i Tygelsjö på förmiddagen. Malva och Vide var också med och körde lite övningar. Vide gav sig direkt på kettlebells. 8 kg var inget problem att lyfta, men han blev lite frustrerad när han inte fick upp 20 kg. Vi får träna honom mer!;) Jag och Jimmy körde lite tillsammans och en underhöll barnen, så lite träning blev det ändå. På eftermiddagen kom Ida, David, Malte och Tore. Först var barnen lite trötta och blyga, men sedan var det full fart. Mycket bus vid poolen. Vi åt grillad kyckling, korv och nypotatis. Melon till efterrätt, som försvann snabbt.
 
 
Nationaldagen igår firades inte direkt. Malva sprang Rädda Barnen loppet och hade tyckt det var kul. Mycket bus före och efter med kompisar. Själv var jag på jobbet, men han med att vara mycket med barnen på eftermiddagen och kvällen. Malva ägnade en stor del av eftermiddagen inne hos Hugo och Vilma. Hon hade Elsa-klänning och gick omkring och bara var Elsa. Då behöver man inga kompisar. Tänk att få vara prinsessa så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0