HBK/HIF - Uppåkra IF

Första laget vi mötte två gånger. Bortamatchen slutade 1-3, så nu hoppades vi på revansch. Uppåkra hade inte gått så bra, som vi hade trott. Vi ställde upp med Lotta - Carro, Johanna, Tilda - Linnea, Emma N, Stenkil, Cornelia - jag - Amanda, Lindell. Alice och Lisa var avbytare.
 
 
Matchen börjar inte så bra för oss. Uppåkra trycker på och efter några minuter så skadar Cornelia sitt knä. Alice kommer in som yttermittfältare. Uppåkra fortsätter att ha mycket boll, men skapar inte många målchanser. De får många hörnor, men vi ligger bra och rensar undan. Efterhand kommer vi in i matchen. Lindell har tidigt ett friläge, men målvakten kommer ut och tar bollen. Vi jobbar på bra, men har svårt att komma upp till bra lägen. Det blir farligt på några frisparkar och någon hörna, men det känns inte som vi är lika bra framåt som mot Lund. Defensivt håller vi ihop det hela halvleken och det är inte många lägen Uppåkra har.
 
 
I andra halvlek tycker jag att vi börjar bra. Vi är nära att trycka dit två fasta situationer. Linnea har en jättechans, efter att Emma N har spelat fram henne. Linnea får en hård smäll i ryggen, men lyckas vända upp och komma helt fri. Tyvärr känns det som smällen hindrade henne att ta ett riktigt bra avslut. Uppåkra tar över allt mer och mer och vi börjar bli trötta känns det som. Från mitten av halvleken har de allt spel och nästan bara på vår planhalva. Lotta gör några bra räddningar, men för det mesta håller vi dem utanför straffområdet. Tyvärr lyckas de mitt i pressen göra 1-0. En spelare blir fri ute till höger och placerar snyggt in bollen i bortre delen av målet. De fortsätter att trycka på efter målet och vi har svårt att komma upp för att kvittera. Jag har nog det bästa läget, när jag drar på ett skott från långt håll. Målvakten får sträcka sig, för att ta bollen, men får tag på den ganska enkelt.
 
 
Tyvärr blir det en tråkig uddamålsförlust. Om man bara tittar på bollinnehav, så vann Uppåkra rättvist, men jag tycker vi skapar ungefär lika mycket. Vår kämparinsats var värd en poäng! Vi får fortsätta jobba på träningarna, så vi orkar hålla upp vårt spel i hela matcherna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0