Mycket fotboll!

I lördags dömde jag division 1 damer mellan Skurups AIF och Stattena IF. Soligt, men blåsigt och kallt. Fin gräsmatta. Hemmalaget vann med 4-1. I söndags var det dags för mer dömning. Den här gången var jag fjärdedomare på Limhamns IP. LB07 mötte Piteå IF. Laura dömde och Sandra och Camilla var AD. Fortfarande kalla vindar och sol. Roligt med ett tjejteam. Hemmalaget gjorde mål i slutet av första halvlek och Piteå kvitterade i slutsekunderna.
 
I måndags ville Malva träna fotboll. Det har varit fotbollsträning för de födda 2012 sedan början av april på konstgräsplanen. Det var regnigt och blåsigt under dagen, men lagom till fem så slutade det regna. Det var några hon kände där och hon var duktig på att lyssna och försöka göra vad hon skulle. Malva är ingen fotbollsfantast, men hon verkade gilla träningen. Under spelet var hon inte riktigt med och stod och hängde en stund i målet. Nästa gång ville hon ha benskydd och fotbollsskor. Jag tyckte vi kunde vänta någon gång med att köpa det. Då föreslog hon att hon kunde låna mina. Benskydden kanske går, men det hade sett roligt ut med mina fotbollskor.:)
Vide, som älskar fotboll, var såklart också med. Jag och han spelade under nästan hela tiden.
 
Igår var det dags för boll och lek. Malva och Vide gillar det. Springa och pjätt som uppvärmning. Några övningar på mattor. Hänga i ringar. Hinderbana. Lite bollkastning och ballongen, som avslutning. Barnen cyklade fram och tillbaka. Malva var duktig på sin stora cykel. Första gången hon klarar av den bra, när hon har varit med mig. Så stolt och så fort det gick på den!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0