Juldagen!

Juldagen började på Folkets park. Danstävling, barnen åkte skridskor och sedan lekte de på lekplatsen. Därefter åkte vi till Margit och parkerade bilen. Margit fyllde 97 år. Vi var i god tid på Elyseé och frågade efter vårt bord. De kunde inte hitta bokningen, men efter en liten stund hade de en klockan 20. Vi fick ändå plats i en annan del. Det tog en stund att få in mat till 20 personer, men vi började med salladsbuffén. Vide satt med mig och Jimmy och Malva med de andra barnen. Själv åt jag torskfilé, som var riktigt gott. Vide åt spätta med pommes, Malva köttbullar med mos och Jimmy gorgonzolaspäckad tournedos. Väldigt gott och vi blev alla mätta. Barnen fick glass till efterrätt, men det blev över till både mig och Jimmy. Vi gick sedan tillbaka till Margit. Vide och Malva hade mycket spring i benen, så det gick snabbt. Det bjöds sedan på tårta och Margit öppnade sina paket. Vide busade och Malva fortsatte leka med nästkusinerna, så jag såg knappt henne på hela kvällen. En trevlig kväll! Min mamma fyllde också år och jag gissar att de hade ett lugnt och mysigt födelsedagsfirande med Mikael och Annica.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0