Familjeting

Under Kristihimmelfärdshelgen så var vi på Familjeting i Lerdala utanför Värnamo. Vi åkte upp på torsdag förmiddag. Bilresan gick bra. Vi stannade till i Ljungby och handlade och i Värnamo så köpte vi med oss mat från McDonald's. Lite svårt att hitta till stället vi skulle vara på, med vid 14-tiden var vi på plats. Vi åt först mat. Barnen började direkt leka med alla barn. Tror vi var ungefär 15 familjer. Jag och Jimmy satte upp tältet. Vädret var helt perfekt. Vi tog en liten runda med en kanot senare på eftermiddagen. Det blev flygande Jakob till middag, som vi värmde på stormköket. Barnen tyckte nog att det var lite annorlunda att sova i tältet, så det tog en stund innan de somnade. Vi gick upp vid sju på fredagen och alla fixade frukost. Sedan var det fullt med aktiviteter hela dagen. Vi provade att klättra på klätterväg, hoppa studsmatta, åka linbana, måla tröjor, vika flygplan, fiska trasfiskar och gå tipsrunda. Efter lunch så åkte de flesta en runda på sjön med kanoterna. Så härligt! Det blev även bad för många och jag provade på en sup. På eftermiddagen däckade Vide. Vi grillade korv till middag. Det blev sångstund på kvällen och de flesta barnen somnade tidigt även Jimmy. Vide var inte alls trött och jag och han var uppe en stund med alla vuxna. På lördag morgon, så åt vi frukost och packade ihop. Peter skjutsade mig till tåget i Värnamo. Jag skulle till Alingsås och döma Elitettan. Riktig högsommarvärme! Resten av familjen tog bilen hem och var hemma till lunch. Några riktigt mysiga dagar! Vi får sova i tältet fler gånger i sommar!