Fotboll

Jag har nu snart jobbat två veckor natt. Det har mest blivit sömn på dagarna, men jag har hunnit med två fotbollsträningar förra veckan. Vide var med på båda och Malva sov i bilen. En av gångerna vaknade hon på vägen hem och undrade varför vi vände hemåt. På lördagen var jag i Kungsbacka och dömde Elitettan. De mötte Uppsala. Det blev en väldigt jämn och spännande match. Tyvärr fick jag lite ont i vaden i andra halvlek. Jimmy och barnen var i Oxie och firade farfar som fyllde år. 
 
På måndagen var barnen en liten stund på förskolan. Jag hämtade vid 13 och vi cyklade till farmor. Vide kom knappt ut ur Tygelsjö, men Malva cyklade hela vägen. Vi åt grillad kyckling med potatissallad och ananaspaj till efterrätt. Vid 17 började Malvas fotbollsträningen, så vi cyklade tillbaka till Tygelsjö. Vide spelade med Bosse, mig och Calle.
 
På tisdagen gick jag upp tidigt för att spela match mot FC Staffanstorp i Harlösa. Vi mötte ett ungt lag, som tidigare hade vunnit alla sina matcher. De började bäst och pressade oss ganska hårt. Själv kom jag in i 35:e minuten. Jag sprang upp mot anfallspositionen. Backen som skulle ta emot bollen fick den för långt ifrån sig, så jag fick tag på bollen. Jag gick förbi backen och kom fri mot målvakten. Rundade henne och lade in 1-0. Nöjd med den starten!:) Tyvärr kände jag sedan av min vad, men spelade vidare. I andra halvlek gör vi 2-0 på en frispark från Emma N. Linnea når högst och nickar snyggt in bollen. Med kvarten kvar så gör bortalaget 2-1 och bara två minuter senare står det 2-2. I slutet är vi stressade. Synd att vi inte lyckades håll vår ledning och det fina spelet i början av andra halvlek.
 
Barnen sprang Rädda Barnen-loppet i Tygelsjö. Båda var enligt dem själva snabbast och pappa var inte tillräckligt snabb för att få medalj.
 
 
Igår var det dags för träning igen. Vide och Malva ville följa med, så Jimmy fick egentid hemma. Det blev en repris på de andra träningarna. Malva sov tills vi kom hem och Vide vaknade när vi kom dit och var med på hela träningen. Själv tog jag det lugnt med vaden och fick aldrig ont. Det kändes bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0