Maj!

Valborg firade vi hemma med Malena, Anders, Tova och Tage. Vi åt grillat. Barnen lekte bra. Först hemma och sedan på lekplats. Vi var ute till 8-tiden, men vi gick aldrig bort till brasan. En trevlig kväll!
 
 
På första maj träffade vi Astrid, Hampus och Johan i Dalby Söderskog. Barnen hade hur kul som helst och klättrade i nerfallna träd. Det var väldigt blåsigt den dagen, men vinden kände vi inte så mycket av i skogen. Riktigt fint med fullt med utslagna vitsippor!
 
 
Jag tränade en del crossfit på min lediga vecka, men fick även hoppa in en dag på jobb. På fredagen var Vide på 2,5-årskontroll på BVC. Han skötte allt galant, men räknades som överviktig. Tror de får ändra sitt sätt att räkna. Lite mage har han, men överviktig vill jag inte kalla det. Han vägde 17,2 kg med kläder och skor och var 96 cm lång. Han hade även svårt att säga att en prickig häst var just en häst, för han tyckte det var Lilla gubben. Efter BVC var vi länge på badet. Vide lekte för nästan första gången med en kompis där. Han sparkade fotboll med en 3-åring och de var riktigt duktiga på att samsas. På kvällen blev det sedan fredagsmys med pizza och popcorn.
 
På lördagen var jag i Västerås och dömde Elitettan. Västerås BK 30 vann mot Östersunds DFF med 1-0. Mina AD skötte sig utmärkt. Jag tyckte jag kände igen min ena AD, som sade att han kom från Syrien. Det visade sig sedan att han hade fått Sportspegelns pris på Idrottsgalan i januari. Riktigt roligt! En väldigt sympatisk och duktig kille.
 
På söndagen var jag, barnen och min mamma på Knytte vid fågeltornet i Krankesjön. Härligt väder och vi såg mycket fåglar. Barnen ritade även på stenar. Efteråt köpte vi ett par fotbollsskor till Malva. Vide blev kär i dem och ville inte släppa dem i bilen. Hemma så provade båda två dem. Att de var fyra storlekar för stora för Vide brydde han sig inte om.
 
 
På måndagen hade Malva på sig fotbollsskorna på träningen och hon var nöjd. Vide och jag spelade fotboll vid sidan om och det var full fart på honom. På tisdagen var det Boll och lek och på fredagen avslutning  på simningen. Jag och Vide tittade på vad Malva hade lärt sig. De var duktiga. Malva är minst i gruppen och vissa är mer än ett huvud längre, men hon kämpar på bra. Efteråt fick de diplom och en liten påse haribonallar. Vide såg direkt att godis kom fram och ville dit. Malva var snäll och bjöd Vide på sina vita nallar.
 
På lördagen åkte jag upp till Östersund. Via Bromma på vägen dit. Roligt att komma till Frösön. Var ett tag sedan jag var där. Det hade blivit riktig vår, men man kunde se snö i fjällen och i slalombacken på Frösön. Det var inte grönt alls, så stor kontrast från hemma. Matchen mellan Östersunds DFF och Umeå IK FF spelades klockan 17 och det var fortfarande väldigt skönt. Bra tempo. Umeå tog ledningen efter 2 min, men i andra vände hemmalaget och vann med 2-1. Natten spenderades på Scandic och tidigt på morgonen tog jag flyget hem till sommaren. Eftermiddagen och kvällen spenderades med familjen i trädgården. Lek och trädgårdsfix!
 
 
Den här veckan har jag jobbat eftermiddag, men hade föräldrarledigt i tisdags. Det har blivit riktigt härligt sommarväder, så jag och barnen har passat på att vara ute innan förskolan. I tisdags var vi på Boll och lek. Bara två barn plus Malva och Vide, men det var full fart hela tiden. De tyckte nog det var roligast med pjätt. Efteråt så åkte jag med båda barnen till fotbollsträningen i Hardeberga. Malva somnade direkt i bilen, men Vide hade sovit en stund hemma och var vaken hela vägen. På plats så lät jag Malva sova i bilen och Vide följde med mig ut. Fotboll igen sa han direkt när vi kom ut och han sken upp. Roligt att se alla och så mycket folk. Johanna satt med kryckor vid sidan om och fick hålla ett öga på Vide. De spelade lite fotboll eller så kollade han på mobilen. Jag kunde lugnt vara med på allt. Det mesta kändes bra, även om det var lite ovant med boll i början. Det kändes som jag ganska snabbt kom in i det. När vi spelade i slutet, så var jag innermittfältare och då kände jag att det är en annan typ av löpning jag är van vid när jag dömer. Riktigt roligt och jag hoppas att jag kan komma snart igen. Vide har nog inget emot att följa med och Malva vaknade först när vi kom hem.
 
 
På onsdagen hade barnen studiedag på förskolan. Först var vi på crossfit på förmiddagen. Medan jag tränade, så skötte sig barnen exemplariskt. Vi hittade sedan benskydd, fleece och lite annat på Stadium. (Vide sov sedan på natten med benskydden på. Min lilla fotbollskille!) Vi tog en mjukglass på Ikea, innan vi avslutade med en runda på Emporia.
 
En Videsvärmare på Vide

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0