Vår?

När vi kom hem från Thailand, så hoppades jag på vår men det får vänta. Vide vaknade klockan 3 på natten och såg snö ute och var överlycklig. På kvällen var det dags för Vides minisim, men han var för trött. Han somnade i bilen dit och sov nästan första 20 minuterna. Sista tio vaknade han till liv och var sig själv igen.
 
 
Dagen efter så vaknade han strax innan fem och sedan var han tillbaka till sex. På fredagen var jag och Malva på badet. Jag simmade 52 längder på 38 minuter, medan hon hade simning. Mer än jag har klarat innan när jag har varit själv med henne. Vi åkte sedan till deras farmor, där Vide hade somnat. Vi andra åt god köttgryta.
 
På söndagen så var jag och Malva i Skrylle. Härligt vårväder! Malva hade knytte och temat var bygga brasa. De poppade popcorn över elden. Mycket populärt. Efteråt så var jag i Sandby och spelade match mot Furulund. De spelar i tvåan, men jag tycker vi ska vinna mot dem. De är bättre i början och tar ledningen med 0-1 och även 0-2. Jag kommer in efter 35 minuter. I slutet av halvleken, så skjuter Angelica stenhårt i krysset och lite senare så skjuter jag och Olinda petar in bollen i mål. Tyvärr gör de 1-3 i början av andra halvleken och även 1-4. Vi tar sedan över helt under en period. Jag har sedan chans på chans, men det vill sig inte. Underbara passningar av Angelica och Jessica, men till slut så fick Jessica göra det själv. På en underbar hörna av Emma N, så kommer Jessica helt rätt på bollen och kan hårt nicka in 2-4. Det blir slutresultatet. Medan jag spelade match, så var Malva på kalas hos Malcolm. På kvällen började min nattvecka.
 
 
På måndagen hämtades barnen av mormor och morfar och skulle sova över där till tisdagen. Själv var jag uppe tidigt och tränade crossfit. Squat-clean och push jerk. Tung, men jag klarade lite mer än tidigare. På kvällen var det fotbollsträning. Kallt igen. Vi pratade länge om matchen och sedan tränade vi mycket inlägg.
 
På tisdagen åt jag påskmat på jobbet och var på avdelningsmöte, därefter kom barnen hem från Sandby. De sov båda två och sov sedan nästan hela natten. Jobbigt att vara borta! På onsdagen hade det snöat på natten, så när jag hämtade barnen passade vi på att leka mycket i snön. Barnen missade ju all snön i mars, så de verkar inte längta efter våren som alla andra. Det blev en stor kattpojken-snögubbe. På kvällen var jag på träning igen. Kallt och blåsigt! Inlägg och mycket spel.
 
 
På torsdagen varnade de för snöstorm, men det blev inte så mycket av det. Jimmy fyllde år, så vi åkte in till O'Learys och bowlade. Det var inte lätt för barnen, men de kämpade på. Själv var jag inte alls bra. Måste spela oftare för att få in fler strikar. Efteråt var Vide så trött, så att han somnade innan vi beställde mat. Jag åt en god Ceasarsallad och Jimmy och Malva hamburgare. Det var bra stämning där med vinst i hockeyn och musikquizz. Jimmy och Malva avslutade kvällen med två rundor air-hockey.
 
 
 
I fredags åkte hela familjen till Kristianstad. Bättre väder med lite sol. Jag blev avsläppt vid Arenan för att döma Kristianstads DFF - Växjö DFF. Kul att döma igen. Matchen blev mållös. Jimmy hämtade mig efteråt och vi åkte tillbaka till Bromölla. Barnen stannade hos Simon, Carita, Kelly och Devin under tiden. Modigt gjort framför allt av Vide. Vi träffar inte dem ofta. Vi bäställde pizza och jag och Malva delade på en Capricciosa. Hon åt som aldrig tidigare och åt nog nästan halva. Vide tog kanske tre tuggor, men hade nog ätit en del kakor och godis innan.
 
Igår hade vi påskjakt hemma. Barnen blev helt uppspelta och blev nöjda med godiset. Vi fick ut och cykla en runda sedan, så de lugnade ner sig. Idag blir det påskmiddag i Sandby!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0