Kallt, regn och lite blåst

Förr förra veckan hade jag frivecka. Vide var med mig på crossfiten på måndagen. På kvällen var det dags för Malvas andra simtävling. Hon var laddad och simmade tre sträckor den här gången. 25 meter frisim, bröstsim och ryggsim. Bröstsimmet gick snabbast, där hon förbättrade sig med 2 sekunder från förra tävlingen.
 
På tisdagen var Vide på 4-årskontroll på BVC. Han vägde 20,6 och var 108,8 cm. Hörsel- och syntest gick bra. Han klarade att gå balansgång och gjorde överkurs då han hoppade på ett ben och klarade 5-årstestet.:) Det enda han ska träna på är uttal av s tillsammans med en annan konsonant. sv, st, sp osv, så hon skickade oss vidare till en logoped i Trelleborg. Vi ska dit till våren, så får vi se om han redan har lärt sig eller får något att öva på. Senare på dagen så ville Vide ha kort hår, så jag klippte honom. På kvällen hade Malva dans och Vide skridskoskola. Själv tränade jag fotboll inne i Harlösa.
 
På onsdagen var det dags för utvecklingssamtal med Malva och hennes lärare Anna. De har ett per termin och den här gången handlade det om socialt och idrott. Malva fick sätta rött, gult eller grönt på sju frågor. Idrott, trivs du, har du olika kompisar, vågar du fråga om hjälp... Det blev grönt på allt utom om hon trivdes, då satt hon gult. Både jag och Anna blev lite undrande och Malva sa att anledningen var att hon var trött. Vi får sova mer! Jag åkte sen och tränade crossfit. På eftermiddagen var det som vanligt simning. Bubbelpoolen var sönder, så vi fick gå in och värma oss i bastun.
 
På torsdagen var jag hela dagen i Kristianstad och gjorde tester. Vi åt på en fin nyöppnad restaurang på Kristianstad arena med bra utsikt över det gröna gräset.
 
På fredagen var Vide hemma igen och vi var på crossfiten på förmiddagen. Vi hämtade Malva när skolan slutade 12.30 och åkte till Vanningen. Barnen var på simskola tillsammans. Vide tyckte det var kul att vara med Malva och Malva hjälpte Vide. På eftermiddagen tittade Vide länge på en grävmaskin, som planterade nya träd. Själv rensade jag i rabatten under tiden. På kvällen var Malva på Astrids kalas. Så roligt tyckte Malva!
 
 
På lördagen var jag och Malva med och tittade på Vides tennis. Han var så duktig, men vill gärna komma ut och snacka med oss. Tennistränaren sa att Vide kommer få flytta upp en nivå till nästa termin. Det kommer Vide gilla. Mer spel med boll. Mitt på dagen var Malva bjuden på Majkens kalas på Leos lekland. Jag och Vide var också där och det blev mycket bus för barnen. På kvällen var vi ganska slut. Barnen kollade på Dinosauriefilmen igen.
 
På söndagen hade Malva mulle. Det var kallt och mulet. Jag, Jimmy och Vide gick en runda i Prästaskogen. Alltid mysigt i skogen när man kommer ut. Mycket äventyr för Vide! Vi åkte till Sandby och fikade och på kvällen var vi bjudna på mat hos Marina, Bosse, William och Jennifer. Lasagne. Aldrig fel!
 
 
Nu har jag snart jobbat två veckor natt. Vi ska byta schema nu, så det blir för sista gången på ett tag. I fortsättningen ska vi jobba dag, eftermiddag, ledig, natt och ledig. Så ett femveckors schema. Får se om det fungerar bra! Förra veckan var det avslutning på Malvas dans. Det var bara fyra tjejer på avslutningen, men de var söt och duktiga. Nästa termin så ska nog Malva prova parkour. Jag tror det kan passa. Efter skridskoskolan så var jag och tränade fotboll igen. Kul att se två skadade spelare igen. På onsdagen var det simning, men bubbelpoolen var fortfarande inte lagad. På torsdagen hade vi avtackning på jobbet av en som gick i pension. Vide var med och tyckte om tårtan. Han grät dock på hemvägen, för han hade aldrig sett mjölken och hur man gjorde den. Livet kan vara hårt!:)
 
 
I lördags var jag och barnen och hälsade på Ida, David, Malte och Tore. Det var länge sedan vi sågs. Barnen lekte bra och verkar ha kul ihop. Vi åt först Ris a la Malta och pepparkaksrulltårta. På kvällen blev det pizza. Vide smakade knappt och Malva åt en tredjedel. På hemvägen somnade barnen gott!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0