Nyår

På torsdagen under julveckan så åkte jag och barnen till Sandby och träffade Anneli, Oskar och Meja en stund på kvällen. Barnen lekte bra och framför allt Malva och Meja busade mycket. Vi fick påminna tjejerna att även Vide fick vara med.
 
På fredagen blev det bad med Astrids familj på Vanningen. Det blev mycket bus och Malva och Astrid har båda blivit duktiga på att simma. Efteråt var vi hemma hos oss och åt gulaschsoppa. Barnen var inte helt förtjusta. Vide tyckte Malva sa glassoppa. Till efterrätt blev det glass och det gick hem!
 
Vi hade julmys med julklappsspel i Sandby på lördagen. Alla var där. Barnen fick först julklappar. Vide fick en liten Gecko och var överlycklig. Vi åt lasagne innan spelet kunde börja. Malva var med mormor och var snällast av alla. Hon gav många paket till Mikael och morfar. Jimmy var minst inne i spelet, men fick ändå flest paket. Vi andra "slogs", om några paket. Jag och Jimmy fick många fina saker. Handdukar, fleecefilt, varma sockar, klurigt pussel, liten kortlek, små brickor, litet rivjärn, hjortrongodis och "hälsokit". En trevlig eftermiddag!
 
  
På nyårsafton var jag riktigt trött och sov till halv två. Jag hade egentligen tänkt att träna på förmiddagen, men sov bort det. Lite sömn och en förkyldning, tog nog ut sin rätt. Efter att jag hade vaknat, så åkte jag och Malva och handlade till kvällen. Vi gjorde sedan morotsoppa med räkor. Strax innan sju var vi hos Petra. Vi började med förrätten. Morotsoppan med vitlöksbröd. Barnen åt nästan ingenting. Kyckling och pasta med wokade grönsaker till varmrätt. Även nu åt de inte mycket. Det var riktigt gott, men Malva väntade på godiset. Inte ens efterrättet (marängswiss) gick hem hos Vide. Vi åt sedan lite chips och godis och satt och snackade i soffan. Strax innan tolv somnade Vide och även Malva somnade till, men vaknade sedan och tjejerna gick till torget och tittade på raketer. Det var fint, men Malva tyckte det small lite högt. Hon fick två tomtebloss och var nöjd. Strax efter halv ett körde vi hem. Lugnt och trevligt firande!
 
  
Nyårsdagen blev en lugn dag med lite hemmafix. Vi spelade spel, pysslade och jag lagade lasagne, som vi ska ha med på skidresan.
 
Igår hade vi bestämt badträff med Anneli och Meja. Meja var inte alls sugen på att bada när vi kom dit, men efter mycket lockande så kom hon ut till bassängen och när hon väl kom i så blev det roligare och roligare. Djungelbassängen var nog favoriten. När vi sedan skulle hem, så ville hon inte åka hem. Det får bli fler bad med Meja framöver! Vi åkte hem och åt risgrynsgröt och sedan vidare till Limhamns ishall. Vide somnade på vägen dit och sov sedan på en bänk i ishallen. Jag och Malva åkte skridskor i 40 min. Hon har blivit riktigt duktig. Vi hade åktävling och åkte även slalom runt koner. Hon var så söt när hon tyckte att det var fusk att jag skulle starta bakom henne när vi tävlade. Jag fick snällt rätta mig efter hennes regler och starta samtidigt och inte åka så snabbt så att hon kunde vinna. Sist på kvällen blev det fotbollsträning för min del och barnen var i Sandby så länge. Kul med mycket spel. Det var flest unga spelare från GoF som var med. Roligt att se hur de tar för sig. Betydligt tuffare än vad jag var när jag kom upp i damlaget. Min högertå fick göra några mål på Lotta. Skönt att ha den, när man inte är så bra på att skjuta annars. Nu blir det inte så mycket fotboll på ett tag. Först skidresa och sedan kvällsjobb!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0