Vår

I februari har det varit fint väder och det har blivit riktigt vår. Vintergäck, snödroppar och krokus har börjat blomma. Jag tränade på bra i början av februari. Fotboll och löpning. Jag var fjärdedomare i Svenska cupen i Malmöderbyt. Rosengård vann med 3-0 mot LB07. Malva hade hemma Kokos en vecka och vi hittade på mycket kul med honom. Det är en tvättbjörn de har i klassen.
 
På sportlovet hade jag och barnen stora planer. Tyvärr ändrades dem en del, då jag blev riktigt dålig. Det började med att jag började frysa och fick ont i kroppen sista natten på jobbet. Jag sov sedan hela söndag dag och natt. På måndag morgon var jag inte alls sugen på att gå upp ochge barnen frukost. De kunde absolut inte fixa själv. Mamma och pappa kom sedan och hämtade barnen. De var på lekplats och sov över. På tisdagen var de på terrariet i Folkets park. Det var populärt. Jag mådde sedan lite bättre och på kvällen var vi på friåkning i ishallen. Både Malva och Vide var duktiga på att åka. Vide har haft svårt att lyda på Jimmys träningar, men här åkte han på hela tiden.
 
På onsdagen provade barnen på friidrott. Längdhopp, 60 meter, kula och höjd. De gillade det. Efteråt var vi på Hylliesportcenter och där provade de på dance gymnastics, parkour och hopprep. Malva gillade hopprepet mycket. På torsdagen var den dags för brottning. Vide skrattade högt när han brottade ner tränaren. Vi fick sedan snabba oss hem för att skid-vm började. På fredagen var jag fortfarande inte helt bra, men vi var på Hylliebadet i flera timmar. Att testa på att vara sjöjungfru var en populärt hos både Malva och Vide.
 
På lördagen var jag på Rosengård och gick AD till Culum. Balkan mötte IFK Malmö en strålande vårdag. Bortalaget vann ganska stort. På söndagen var vi och gick 3 km i bokskogen. Riktigt härligt! Det dröjer inte länge förrän det kommer vitsippor!
 
Den här veckan var jag på fotbollsträning i måndags. Jag tog inte i max, för jag var fortfarande inte helt bra. På tisdagen var det parkour, skridskor och domarmöte för tjejerna i Malmö/Lund. I onsdags var vi på badet. Jag simmade, men bara 750 meter. I torsdags var det riktigt härligt väder. Vide hade med sig Theodor hem och vi var ute på eftermiddagen. Jag och Malva åkte inlines och Vide skateboard. I fredags var jag på crossfiten och det kändes bra i kroppen. Igår fortsatte jag att träna. Jag och Malva joggade till utegymmet och körde lite övningar och sprinter. Heja oss!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0