Förlust igen

Tyvärr blev det en förlust till i tisdags. MixMax mötte Wermlands. Totte dök aldrig upp, så vi hade inga avbytare. Motståndarna hade hela sex stycken. Vi fick kämpa på så gott det gick. Sara stod som vanligt i mål. Johan och Erik spelade backar och jag, Jimmy och Christofer spelade forwards. Wermlands hade några riktigt bra spelare, men även några som inte var lika bra. Tur för oss så var deras bra spelare ofta ganska egoistiska och efter deras fjärde dragning, lyckades vi ta bollen. De tog ganska snabbt ledningen, men Christofer kvitterade ganska snabbt. Vi kämpade över hela planen. De gjorde 2-1, men efter två snabba anfall av oss ledde vi med 3-2. Vid det sista målet fintade Christofer snyggt bort målvakten. Tyvärr gjorde de två mål innan pausen och ledde med 4-3. Vi var ganska trötta i slutet, men alla jobbade riktigt bra.

I andra perioden fortsatte vi att spela bra. Tyvärr hade de lite tur med några mål och de drog ifrån till 7-3. Erik gjorde sen 7-4. I slutet var det många trötta ben och vi skapade inte så mycket framåt. Vi höll ihop bra bakåt, men de lyckades göra två till. Matchen slutade 9-4. En riktigt bra match av oss. Med några fler spelare, hade vi nog stört Wermlands ännu mer. Tyvärr kan jag inte nästa vecka, så det här blev den sista matchen för säsongen för mig. Jag hoppas att resten av laget gör en bra avslutning, även om det är riktigt tufft motstånd i form av Smålands veteranerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0