HBK - p14 Veberöd

Match mot ett pojklag och alla var inte lika positiva. Själv gillar jag egentligen inte att möta killar. Skillnaden mellan tjejer och killar blir ofta så tydlig. Vi ställde upp med Camilla - Emma J, Josse, Elle, Sandra E - Stina, Pilan, Malin R, Malin R - Helen, jag. Wea, Louise, Tilda och Olinda började som avbytare.
 


Vi är inte alls med från start. Killarna är först på allt. De är kvicka, stressar oss till misstag och trycker till i närkamperna. Vi går inte alls in i närkamperna. Några påstod att de inte vågade, men killarna tål en tackling. Efter bara några minuter gör de enkelt 1-0. Vi rensar rakt ut i mitten. I det läget ska bollen ut på kanten. De fortsätter med högt tempo. Vi slarvar med passningsspelet och spelar ofta rakt på dem. Sen tycker jag Pilan börjar visa att det går att trycka till dem och det smittar av sig på fler. Vi skapar några chanser och killarna börjar få lite respekt för oss. Vid våra snabba omställningar syns det på killarna att de fortfarande inte är helt säkra på sitt positionsspel. De skapar fortfarande mest. Camilla får rädda något friläge. Vi rensar ofta till hörna, så vi får bra träning i defensiva hörnor. I slutet av halvleken börjar vi ta över. Helen får en boll i straffområdet och lägger kyligt över den till mig. Jag kvitterar på volley. Sen blåser domaren av halvleken.
 

I andra halvlek är vi ett helt annat lag än i första. Alla visar rätt inställning och krigar för att vinna bollar. Vårt passningsspel fungerar stundtals riktigt bra. Efter bara några minuter får jag bollen efter ett inkast ute på vår vänsterkant. Jag tar mig in i straffområdet och spelar Stina, som lägger in bollen i öppet mål. Wea byter med mig en bit in i andra halvleken. Hon har inte varit länge på planen förrän hon gör 3-1, efter en bra framspelning av Helen. 4-1 kommer efter snyggt spel, som avslutas med skott av Wea. Inte speciellt hårt men bollen får en konstig studs framför målvakten och studsar över honom. Tilda kommer in som vänsterback, Louise som vänster yttermittfält och Olinda som innermittfält. Killarna har inte alls lika mycket spel i andra halvleken. Några snabba omställningar, men Josse och Elle håller ihop backlinjen bra och det blir sällan några farliga chanser. De har några hörnor, men vi är bra med och rensar undan dem. Wea gör sen ett mål till och gör ett äkta hat-trick. Matchen slutar 5-1.
 

Vi måste verkligen se till att vi är med från start i matcherna. Helt onödigt att släppa in mål i början och få jobba i uppförsbacke sen. Kul att se hur vi kan spela under vissa perioder i andra halvleken. Skönt att vända till vinst och vända ett underläge. Vi får tacka killarna för en bra match. De hade bra inställning och kämpade hela matchen trots att de släppte in några mål på slutet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0