Helgen

Efter väldigt mycket jobbande i helgen, ska det bli skönt med en vecka ledigt.

Direkt efter jobbet i lördags var jag och tittade på melodifestivalen hos Hennie. Ida, Beckis och några kompisar till Hennie var där. Vi bjöds på riktigt god mat. Fiskbiffar var något helt nytt för mig. Själv gillar jag många av årets melodifestival låtar. Malenas pampiga låt, refrängen på HEATs låt, Måns, Sarahs ballad och sen hade jag mot min vilja blivit såld på Snälla, Snälla, Snälla. Det var länge sen det var så öppet inför en final. De olika jurygrupperna var inte speciellt eniga. Över hälften av artisterna fick en tolva. Man kunde få en tolva av en grupp och sen inte en enda poäng av nästa. Efter juryn hade röstat ledde Måns ganska stort, följd av Sarah. Det kändes som att Måns skulle ta hem det. Sarah fick poäng av folket och sen HEAT. Båda såg nöjda ut, trots att de låg bra till. Sedan kom chocken. Måns kom bara på femte plats när folket röstade. Han kunde inte alls dölja sin besvikelse. Alcazar som nu låg bra till kom sen och efter det EMD. Kvar var Caroline och Malena. De andra artisterna hade vi räknat bort. Båda hade hamnat efter och nu vann den som fått mest röster. Själv gillade jag ju båda låtarna. Det var Malena som tog hem det. Chockad och överlycklig. Caroline såg också väldigt glad ut. Vi får se hur Malenas opera/pop går hem i Moskva. Den internationella juryn hade Sarah som favorit tätt följd av Caroline. Jag såg precis på svts hemsida hur rösterna var fördelade i de olika tävlingarna. Jag gillar all statistik! Malena och Caroline hade fått överlägset mest röster runt 320 000 var och det skiljde bara knappt 4000 mellan dem. Måns hade nästan bara hälften (180 000).

I lördags på dagen spelade vi match. Borta mot Råå. Jag vet tyvärr inte så mycket om den, mer än att det blev förlust med 2-0 och vi knappt fick ihop lag på grund av sjukdomar och att några var borta. Vi får se till att ladda för resten av matcherna. Själv ska jag spela match imorgon mot Sjöbotjejerna. Matchen flyttades från igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0