Tränare

Varken Andreas eller Jörgen kunde komma på träningen idag, så jag fick äran att hålla i den. Jag hade fått lite instruktioner av Jörgen. Väl på plats var det många som hade tips och idéer på vad vi skulle göra. 16 stycken som alla verkade tycka olika. Då fick jag gå in och bestämma... Det blev att vi skulle driva med bollen och runda en kon som uppvärming. Två och två. Utsida, insida, höger, vänster och baklänges. Efter det delade vi in oss i två lag och det blev spel i straffområdet med två tillslag, varken mer eller mindre. Lite svårt för några i början, men sen tycker jag att det fungerade bra. Vi borde dock kunna vända spelet oftare. Det är lätt att fastna på en yta och då blir det ofta trångt. Vi spelade ganska länge. Efter det blev det några vändor snabba fötter. Framåt och på sidan. Sedan blev det Engelsmannen. Tre lag. Jag hamnade i laget med sex spelare (Malin R, Elle, Tilda, Anna och Pilan). Vi körde två som jagade och fem pass. Det fungerade riktigt bra. Vi spelade runt lugnt och enkelt. Det var inte ofta vi var stressade och spelade bort bollarna. I slutet körde vi en runda med två tillslag och tre pass. Det var bra koncentration och ganska högt tempo under hela övningen. Vi avslutade med Helge, efter önskemål av My. Jag och Anna körde tillsammans. En driver bollen fram till en yta och stannar den. Den andra spelaren kommer bakom och skjuter. Missar man får man stå i mål och sätter man bollen får de som stod en prick. I början var skotten ganska dåliga, men det blev bättre efter hand. Jag och Anna åkte ut ganska fort. Några lag var kvar länge och till slut stod det mellan Pilan och Wea och Elle och Jessan. Elle och Jessan vann till slut. Rolig övning och jobbigt för de som är kvar till slutet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0