Söndag

I söndags hade jag fullt upp. Först var jag huvuddomare i matchen Husie IF - IF Limhamn Bunkeflo. Karoline och Dijana gick på linjen. Ett Malmö-derby, där många LB07-spelare har spelat i Husie. Planen var helt ok. Husies plan brukar annars kunna vara ganska dålig. Vädret var väl inte det bästa. Ganska blåsigt och molnigt. Bortalaget tog direkt tag i matchen i medvinden och pressade Husie. I pausen stod det 0-2. I andra halvlek kom Husie upp bättre, men LB07 ställde om snabbt och avgjorde matchen med två tidiga mål. Till slut blev det 0-5 och LB07 kan bli farliga för motståndarna i år. Micke var och kollade. Alltid bra att få reda på vad man gör bra och vad man ska förbättra.

Efter att ha lämnat bilen i Sandby, tog jag mina inlines upp till Hardeberga och tittade på när u-laget spelade. Premiär på Knutsvallen mot Torns IF. Vi hade bara elva spelare. Anna R - Lottie, Milan, Aleks, Hanna - Kajsa, Sabina, Louise, Emelie - Wea, Johanna. Anna var riktigt på hugget och skötte sig inte laget fick de höra det. Torn hade mycket boll, men vi höll ihop laget bra och de skapade inte så mycket chanser. Milan och Aleks fungerade riktigt bra som mittbackspar och var väldigt brytningssäkra. Alla kämpade och hjälpte varandra. Wea låg längst upp och störde Torns backar. I slutet av halvleken lyckas Torn göra 1-0 på ett lobbskott.

Halvtidssnack

I andra halvlek hoppade Hanna in i målet. Vi fortsatte att kämpa och kom närmare och närmare ett mål. Anna hade ett bra skott och Sabina var nära att göra mål efter att själv gått med bollen in i straffområdet. Tyvärr kontrar istället Torn in två mål. En bit in i halvleken fick Lottie bollen rakt upp i ansiktet och blödde näsblod. Vi hade ingen avbytare, så efter att blodet slutat rinna var hon på plan igen. Slutet såg jag inte, men av det jag såg så var Torn värda segern. Däremot tycker jag att siffrorna blev för stora, för det var jämnt i spelet.


Milan spelar fram

Vid 18 spelade jag korpen inomhus med Staten o Kapitalet. Vi mötte Måltorka. Ett lag som har spelat i div 1 väldigt länge och alltid är bra. Vi hade ingen tjejavbytare och det blev ganska jobbigt. Hanna som också var med var riktigt duktig. Lukas, Peter, Gustav och Kristoffer spelade också bra. Det kändes som vi var det bättre laget i första halvlek, men istället kontrar Måltorka in ett mål. Det står 0-1 i pausen. I andra halvlek satsar vi framåt och släpper upp Måltorka i kontringar. De lyckas göra 0-2. Vi reducerar sen till 1-2 och pressar på för kvittering. De avgör sen matchen och vinner till slut med 4-1. Tror de vann serien, eftersom de slog oss. Det är bara att gratulera. Får se om jag får vara med och hjälpa till i cupen. Alltid kul att spela korpen, speciellt inomhus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0