Träning igen

Vi var några fler än i måndags. Själv hade jag grym träningsvärk i låren från Ki-Boxen igår. Vi började med kvadraten. Rolig övning! Det blev några straff utdelade till bland annat Pilan och Johanna. Vi slog sen långbollar. Jag, Elin och My var i samma grupp. Elin var grym. Jag och My blandade riktigt bra bollar med snedsparkar. Bra att öva, men jag hatar våra bollar. Ingen känsla i dem. De är tunga och det gjorde mest ont i foten. Sedan hade vi en avslutsövning. En mittfältare spelade till en anfallare, som spelade tillbaka bollen. Mittfältaren slog ut bollen på en yttermittfältare, som slog ett inlägg. Anfallaren och två mittfältare kom på avslut. Den här övningen gick inte så bra. Några snygga mål, men mest missade passningar, inlägg och avslut. Vi avslutade träningen med spel. Själv hade jag hoppats på spel med mål. Istället blev det spel på en yta, där man gjorde mål om man passade över linjen och hade en som tog emot bollen. Elin och Pilan turades om att vara med i det anfallande laget. Vi började bra och hittade luckor. De andra spelade upp sig och till slut vann de med 5-4.

Min sista träning innan seriepremiären. Får se om man platsar. Tyvärr missar jag genrepet på måndag mot Stehag. Tråkigt att det inte blev match på fredag, för jag var sugen på att spela. Hade nog behövt göra det också. Har aldrig tränat så lite och bara spelat en match på hela våren. Får väl hoppas att spelet sitter i ryggmärgen.;)


Kommentarer
Postat av: Olle

Det blir ingen match för mig heller,jag skulle också velat spela om man kunde.

2010-04-01 @ 16:02:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0