Träning

I måndags blev det cirkelfys på Heleneholm igen. Riktigt kul och jobbigt. 10 stationer. Några samma som sist, men de flesta var nya. Det känns verkligen som det ger något!

Igår blev det först mitt första "cykelpass". 53 km på 2,5 timme. Malmö-Lomma-Bjärred-Lund-Malmö. Det kändes som det var motvind hela vägen utom mellan Lund och Bjärred. Sista biten var hemsk i motvinden. Ganska skönt väder annars. Känns nästan som sommaren är på väg!:) Får se var nästa tur går. Det bästa är att jag inte har ont någonstans. Sadeln är hur skön som helst. Nästa vecka får det bli några rundor till.

Tyvärr var det träning på kvällen. Inte för att jag inte tycker att det är kul, men det blev träning för att vi fick lämna WO mot FC Krubban med u-laget. Riktigt tråkigt. Känns som det är viktigare att behålla u-laget än att det går bra för a-laget. Utan u-laget får inte alla matcher och vi kommer bara bli färre på träningarna. Istället inledde vi träningen med ett möte. Kändes som de flesta tyckte ungefär likadant. Träningen var bara en timme. 14 stycken som tränade. Vi började med att göra mål genom konmål. Man var tvungen att ha en som tog emot bollen på andra sidan, för att målen skulle räknas. Två lag, där man hade en "kompis" i andra laget. Gjorde hon mål eller tog emot bollen fick man göra 10 situps. Det blev ganska stora ytor och en del mål. Själv fick jag bara göra 10 situps. Mina kompisar fick göra några fler.;) Vi spelade sen resten av träningen. Stundtals ganska bra spel. Det börjar kännas bättre och bättre för mig. Undantaget var några riktiga missar. 10 meter över målet på tre skott. Kan bero på att jag har blivit så stark i mitt högerben, annars har jag ingen förklaring.;)

Jag är i alla fall riktigt laddad för match imorgon mot Skurup. Nu ska vi bara vinna!!! Hoppas alla andra också är med på det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0