Glömsk!!

Både de gamla och de nya skorna skulle med på gårdagens träning. Glömde båda. Jag upptäckte det först när jag kom till Hardeberga med flipflop på fötterna. Dock hittade jag ett par silvriga nike-skor i rätt storlek, men frågan var om någon ville ha dem. Ingen ägare dök upp och jag lånade dem. De var inte det minsta sköna, men bättre än att inte vara med. Det blev två varv runt båda planerna som uppvärmning. Sedan var det löpning. Framlänges och baklänges runt många koner och tre varv. Lite vila och sen likadant igen. Ont i fötterna gjorde det, så det inte gick att springa snabbt. Sedan var det passningar. Jag och Helen körde. Först bredsidor på marken och sen höjdbollar. Fortfarande bara vänstern för mig. Vi fortsatte sen med att försöka finta av varandra. Det gick sådär för både mig och Helen. Vi bytte sen partner och jag fick Malin S. Först finter och sen passningar. Sedan var det dags för stafett. Två lag. Det gällde att springa snabbt till mitten och hämta en boll och sen driva tillbaka och skjuta. Mitt lag sköt med vänster första rundan, medan det andra sköt med höger. Själv fick jag hyffsad träff, men skottet gick rakt på Emma. Vi ledde med 1-0 efter att Anna R satte sitt skott. Andra rundan när vi sköt med högern vann vi med 3-0. Jag offrade min ljumske och satte bollen i mål. Jessan och Anna gjorde också mål. Det andra laget var snabbare än oss, men vad gjorde det när de inte gjorde mål?! Som straff fick det andra laget springa till halva planen och tillbaka och över hela och tillbaka. Vi avslutade träningen med Glasgow. Lina valde mig, Olinda och Jessan till sitt lag och det visade sig vara ett bra lag. Vi spelade runt bra och gjorde många mål. Efter en stund fick man bara göra mål från bakre delen av planen. Det blev en del snygga skott. I mitten av övningen åkte mina skor av. Jag hade fått nog och körde sista delen utan skor. Det fungerade bättre än väntat och jag klarade mig undan att bli stämplad.

På söndag är det derby mot Team Sandby. Jag tror de flesta kan, så vi hoppas på att ge dem en tuff match, vilket lag de än kommer med!:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0