Träning

Skönt fotbollsväder! 12 stycken och de flesta hade varit med på matchen mot Harlösa. Själv var jag lite öm i kroppen och ljumsken känns inte helt ok. Tre varv med boll som uppvärmning. Uppvärmningen fortsatte med doppboll. 1-1 slutade matchen efter förlängningen. Sedan snabbhet. Sicksack genom pinnar, snabba steg, kullerbytta och löpning. Två olika varianter. Lagen var väldigt jämna och det krävdes målfoto för att avgöra vem som var snabbast. Vi fortsatte med Real. Först en variant med passningar med bredsidorna. Sedan längre avstånd och långbollar. Min vänster är inte den starkaste, så det blev väl inte alla rätt. Vi hade sen lite tävling, där det gällde att slå bollen över ett mål in ett annat. Här såg det mycket bättre ut med de långa bollarna. Vi fortsatte med avslut. Själv var jag målvakt eller jag kanske ska skriva stod i mål, för någon målvakt vill jag nog inte påstå att jag var. Fyra eller tre anföll mot en eller två backar. Tilda var riktigt på hugget som back och bröt många bollar. Vi avslutade sen träningen med djävulsidioten (tror den hette det). Löpning i 90-100%. Först upp till halva planen och tillbaka och sen över hela planen och tillbaka. Sex gånger efter varandra utan någon vila. Riktigt bra jobb av alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0