Branäs!

Det visade sig att jag var ledig en vecka till, så då blev det Branäs igen. Den här gången var det hur skönt väder som helst. Ganska kallt i dalen, men uppe på toppen var det bara några få minus och sol. Jimmy gick skidutbildning steg 2, så jag fick roa mig själv på dagarna.

Längdspåren går nere till vänster

I tisdags blev det 5 mil på längdskidorna. Först tre varv i milspåret. Klumpigt nog gjorde jag värsta magplasket ut i snön i sista nerförsbacken. Det kändes som jag slog upp hela munnen, men klarade mig med en skrapad näsa. Sen blev det paus med varm saft i solen. Därefter två varv till. Efteråt kände jag mig lite mör i armarna, men jag tycker det borde kännas mer. På kvällen blev det volleyboll och lite fotboll med säsongarna. På onsdagen blev det bara 2 mil i längdspåren och även på torsdagen. Det kändes hur lugnt som helst. Jag hade bestämt mig innan att klara de 9 milen på tre dagar, så då behövde jag inte åka mer.:) På torsdagen blev det även skidor med Jimmy. Nu utför. Det var nog fem år sen jag åkte sist, men det kändes som man fick kläm på det snabbt. Men de här pjäxorna är inte det skönaste man kan ha på fötterna...

Dimman ligger nere i dalen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0