Köpingebrocupen

I HBK 1 spelade idag Emma L, Elin, Helen, Pilan, Malin S, Stina, Wea, Lina och jag.

I första matchen möter vi Tomelilla IF 1. Vi har fullständigt koll på matchen. Lina börjar med att göra två mål. Helen sätter sen säkert 3-0. Elin skjuter in en boll och spelar fram Helen på en frispark. Helen sätter bollen vid stolpen. Jag lyckas skarva in det sista målet, efter att Emma spelat upp bollen. Vi hade flera riktigt bra målchanser till, men det ville sig inte riktigt.

I andra matchen möter vi Backarnas FF 2. De vann första matchen mot Hammenhög och var riktigt på hugget i början mot oss. Jag gjorde först mål, men de kvitterade snabbt. De stressar oss till misstag och vi har tur i att de inte tar ledningen. Efter några minuter kommer dagens kanske årets mål. Efter att jag har missat en bra målchans, når bollen Lina i luften. Dock lite bakom henne. Hon slår då till med sin berömda klack, som bara hon och Zlatan kan och det står 2-1. Vi rullar sen ut det unga Backarna. Jag gör tre mål till, Stina ett och Elin ett. Vi avslutar matchen med ett riktigt vackert anfall, som var värt ett mål.

Inför sista matchen har vi i princip redan vunnit gruppen. Vi möter Hammenhögs IF 2. Vårt spel fungerar inte alls och vi har inte domarna med oss. Vi borde ha vunnit med flera måls marginal, men det var precis vi lyckades ta med oss tre poäng. Helen trycker upp det första målet stenhårt i nättaket på en retur. Hammenhög kvitterar sen onödigt. Jag spelar sedan fram Lina till 2-1.


Vi vann gruppen med full pott och möter JAIF/BBK, Backarnas FF 1 och Husie IF i A-slutspelet på söndag.

I HBK 2 spelade Hanna, My, Tilda, Sandra, Josse, Aleks, Jessan, Sabina och Anna R.

De mötte i sin första match JAIF/BBK, där Malin Rosvall spelade. Jag tycker vi spelar bra och rullar enkelt. Tyvärr lyckas vi inte göra mål på våra chanser i början och istället kan JAIF/BBK snöpligt göra 1-0. Sedan trycker de in 2-0. Då kliver Hanna fram och skjuter rakt upp i bortre krysset från långt håll. Vi pressar sen, men matchen slutar med uddamålsförlust.


I andra matchen stod Hammenhögs IF 1 för motståndet. Här var Hammenhög för bra. De hittade varandra lätt och rörde sig hela tiden riktigt bra. Målen rullade in efterhand och det slutade hela 8-0 till motståndarna.

I sista matchen hade vi inte chans att gå till A-slutspel, men alla verkade inställda på en vinst. Vi mötte Gärds Köpinge IF. Jessan kämpar in första målet. Sen tycker jag vi kontrollerar matchen bra. Aleks gör 2-0 och Jessan gör sen ett till. Vi vinner helt rättvist. Sabina borde fått göra mål precis i slutet när hon snyggt tog sig förbi backen, men vi blir felaktigt avblåsta för frispark.


På lördag är det B-slutspel och vi möter Tomelilla IF 1, IFK Simrishamn och Degeberga GOIF. Tyvärr kan varken Jessan, Sandra eller Josse, men vi får hoppas att några andra kan hoppa in.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0