Vidare i Eslöv

Kanske inte bästa uppladdningen med jobb hela natten, men jag kände mig ändå ganska pigg när jag kom till Eslöv. Vi ställde upp med Emma i mål. Pilan och Helen spelade tillsammans som backar och bytte med Josse och Malin S. Jag och Lina spelade som ett anfallspar och Olinda och Stina spelade ihop.

Vi mötte Helsingborgs DFF i första matchen. De hade förlorat sin första mot Svalöv. Vi var förberedda på att de ville ha revansh skulle sätta fart direkt. Vi börjar riktigt bra. Jag gör mål i första bytet, när jag och Lina kommer 2 mot 1. Olinda och Stina kommer in och det dröjer inte många sekunder innan Olinda gör 2-0. I det här läget känns det helt lugnt och Helsingborg skapar ingenting. Men vi börjar slarva och släpper onödigt till två lägen. Plötsligt står det 2-2. Vi slarvar med våra uppspel och anfallarna är dåliga på att jobba hem. Lina frispelar sen mig och jag kan göra 3-2 via stolpen. De kvitterar ganska snabbt. Sen kommer jag och Lina fria igen och jag spelar till Lina som sätter 4-3. Vi fortsätter med vårt slarviga spel och släpper in dem i matchen en gång till. Vi måste snacka bättre, så vi har koll på var spelarna är. 4-4 och bara någon minut kvar. De får sen en frispark precis utanför målet, då Emma var tvungen att knuffa spelaren som blev helt fri. Kändes först som det skulle bli rött, men tur att vi slapp få det emot oss. Vi ställer upp med hela laget i målet och skottet räddas på mållinjen. Med två minuter kvar, så blir jag fri och får in 5-4. Vi lyckas hålla undan, fast vi stressar en del i slutet. Skönt med en vinst i första matchen, men vi måste kunna hålla i bollen och inte spela bort så mycket bollar.

I andra matchen möter vi Stehags AIF 2. De hade börjat med en förlust mot Sjöbo. Här har vi svårt att hitta vårt offensiva spel och jag tycker Stehag spelar bra till en början. Vårt försvarsspel är mycket lugnare och vi försöker hålla i bollen. Det dröjer ett tag innan vi får hål på dem. Sen tycker Emma det får vara nog och drar till med ett lobbskott, som går in. 2-0 kommer efter att Lina spelar mig från en inspark. Jag vänder upp och skjuter direkt. Jag har lite tur och bollen går in vid första stolpen. 3-0 vet jag inte riktigt hur det gick till. Jag fick bollen vid mittplan och vänder upp och skjuter mot mål. Bollen går förbi målvakten och Malin täcker bollen, så den går in. Efter ett snyggt anfall får Malin bollen av Helen och skjuter i insidan av stolpen. Jag får bollen på mig, har helt öppet mål och kan lägga in 4-0. Jag spelar sen fram Malin till två bra lägen. Det första går utanför, men det andra sitter och matchen slutar 5-0. I slutet att jag ett jätteläge, när jag tar bollen precis framför mål och får öppet mål. Tyvärr blev vinkeln inte så bra och jag lyckades inte få in bollen. Skönt med en nolla och inte lika stressigt spel.

Efter två vinster kändes det bra, men det var många bra lag i gruppen och det gällde att ta poäng mot Svalövs BK. Den här matchen påminde mycket om vår första. Nästan direkt får jag ett friläge, när målvakten är långt ute. Jag borde ha skjutit direkt, men tvekade och det blev ingenting. Ganska tidigt tar vi ledningen med 1-0. Jag skjuter. Målvakten lämnar retur och Lina är framme och trycker in bollen i mål. Jag blir sen fälld precis utanför straffområdet ute på kanten. Jag slår in frisparken mot Pilan, som trycker in bollen i nättaket. Svalöv får ett mål bortdömt för hands och vi har tur i några andra lägen. Tyvärr fortsätter vi slarva och de får ganska ostört nicka in 2-1. Vi har mängder av chanser att avgöra, men deras målvakt räddar och våra avslut är ganska dåliga. De kontrar sen in 2-2, som också blir slutresultatet. Det kändes som vi borde ha vunnit den här matchen, men vi var nu klara för slutspel. Frågan var vilken plats vi skulle komma på i gruppen.

I sista gruppspelsmatchen möter vi Sjöbo IF 2. Vi ändrar om lite i laget och testar en ny taktik. Det är riktigt högt tempo i matchen. Det skapas chanser åt båda håll, men inte så farliga från början. Sjöbo är väldigt ettriga och vi får inte hålla i bollen länge, innan de ligger precis i ryggen. Efter några minuter spelar vi fram oss till ett jätteläge, men deras målvakt räddar. Istället kontrar Sjöbo snabbt och skjuter in 1-0 på volley. Vi fortsätter och pressa. Helen har ett bra skott, som deras målvakt räddar. Jag får ett friläge och gör mål, men domaren har blåst för frispark. I slutet flyttar vi fram och skapar bra lägen, men Sjöbo försvarar sig bra och deras målvakt var duktig. Josse var helt fri, men skottet går på deras målvakt. I slutet gör Sjöbo 2-0 och matchen var avgjord. Tråkigt att förlora, men vi gör ändå en helt ok match och Sjöbo satsade allt på att vinna.

Alla gör bra ifrån sig på matcherna. Måste berömma två extra mycket. Lina som gör comeback. Rolig och lätt att spela med! Emma är säker där bak och räddar oss flera gånger när vi slarvar i uppspelen.

Vi blev två i gruppen. Svalöv vann på åtta poäng. Vi och Sjöbo hade båda sju poäng, men vi hade ett mål bättre i målskillnad. Vi möter Löberöds IF (vinnaren i grupp 2) idag 13.30 i kvartsfinal. Vinnaren möter den som vinner av Svalöv och Sjöbo IF 2 i semi. I finalen väntar antagligen Sjöbo IF 1. Lycka till tjejer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0