Hammenhögs IF - HBK

Sommarväder och vi var laddade för match! Vi ställde upp med Emma L - Tilda, Elle, Lina, Malin S - Stina, Pilan, Helen, Olinda - Erika, jag. My, Louise och Hanna var avbytare.

Hammenhög tar direkt tag i matchen, men vi sticker emellan med några kontringar som blir farliga. Precis i början nickskarvar Erika fram mig och jag kommer till skottläge. Skottet räddar målvakten vid sin närmsta stolpe ut till en hörna, som blir resultatlös. Helen slog hörnorna idag och gjorde det bra. Tidigt får Hammenhög en hörna, som vi inte lyckas rensa undan. Bollen hamnar mitt framför mål och där var en hemmaspelare tuffast och trycker in 1-0. Hammenhög fortsätter att föra matchen, men vi håller ihop bra och de skapar inte så mycket chanser. De har bra fart ute på sina kanter, men när de närmar sig mål bryter vi. De är nära att utöka på en hörna när vi lyckas rensa undan förstabollen, men andrabollen hamnar hos en helt fristående anfallare. Tur för oss så skjuter hon över. Vi fortsätter att kontra och jag får ett läge som bara ska sitta. Stina får en bra boll ute på högerkanten och spelar in framför backlinjen. Jag når bollen vid straffområdet och målvakten kommer ut. Mitt försök att lobbskjuta bollen i mål misslyckas och bollen går över ribban. Vi får jaga mycket, men gör det bra och Hammenhög har svårt att skapa chanser. Det känns som de är nära att utöka, men istället gör vi 1-1. Tilda kastar ett inkast till mig ute på högerkanten. Jag får med mig bollen och tar mig in i straffområdet. Erika och Pilan kommer bra in i straffområdet och jag spelar snett bakåt. Erika får till ett bra skott, men målvakten räddar. Pilan är framme på returen och trycker in reduceringen. Efter målet blir det ganska upprört i Hammenhög, där någon spelare drar på sig ett kort för tröjdragning på mig. My kommer in som back och Louise som yttermittfältare under första halvleken. Nu känns det som vi är med i matchen igen. Tyvärr gör Hammenhög 2-1 i slutet, då de utnyttjar ett misstag i vår backlinje och en anfallare blir fri mot Emma. Resultatet står sig till pausen.

Trots att Hammenhög har haft mycket boll, så känns inte matchen alls avgjord. Tyvärr känns det som många av våra spelare är trötta och har ont. Vi börjar andra halvleken bra. Ytterligare ett inkast ute på högerkanten av Tilda till mig är nära att ge en kvittering. Jag spelar in bollen framför mål. Både Erika och Helen är på bollen, men den vill inte gå in. Hammenhög gör 3-1. En frispark långt ute slås in mot mål. Elle nickar på bollen, men tyvärr inte bättre än att en Hammenhögspelare når bollen och får riktigt bra träff på volley. Inte mycket att göra åt. Vi borde sen ha fått straff när Erika blir nersprungen av målvakten. Bollen hamnar hos mig men från ganska dålig vinkel lyckas jag inte pricka målet. Malin är nära att nå bollen vid bortre stolpen, men den går ut till inspark. Vi tappar sen mycket och Hammenhög får göra några enkla mål. De får stå fria och får tid på sig att avsluta. Vi tappar våra positioner och hjälper inte varandra som i första halvlek. Vi sticker emellan med några kontringar som är farliga. Jag har ett friläge, men målvakten kommer ut och tar bollen framför fötterna på mig. I slutet ska vi vara glada att Lina inte blir målchansutvisad, när hon drar i deras spelare som tar sig förbi henne. Domaren släppte mycket under hela matchen, men det var lika för båda lagen. Själv föredrar jag det jämfört med en som blåser för allt. Tyvärr rinner siffrorna ifrån väldigt mycket i slutet och Hammenhög vinner med 8-1.

Vi ska inte behöva förlora med så stora siffror. Första halvlek var ok, även om vi kan bättre. Hammenhög var bättre än oss och hade många duktiga spelare, men vi måste orka stå emot hela matchen. Erika hade ont i nacken och var på akuten efter kollisionen med målvakten. Det var inget allvarligt och vi får hoppas att hon blir helt bra snart! Nu laddar vi om för hemmamatch mot IFK Trelleborg på söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0