Discgolf!

I fredags på eftermiddagen cyklade jag och Jimmy ut till Bulltofta för att spela discgolf. 18 hål med varierad längd och svårighet. Några korgar låg mitt i skogen. Jag har provat att spela en gång innan, men Jimmy hade aldrig spelat. Det första som händer är att Jimmy tar i allt var han har på första "hålet". Frisbeen flyger rakt ut i skogen. Vi letar och letar på ett stort område, men ingen disc. Kanske hade den träffat en joggare, som fått med sig den på vägen eller låg den mitt ute bland brännässlorna. Vi var på väg att ge upp efter tjugo minuter, men då låg den där precis i kanten. Vi fortsatte sen vårt spelande. Jimmy tog ledningen i början, men det var ganska jämnt. Det var svårt att få kasten raka. På skogsbanorna blev det en hel del stamträffar. Under de sista hålen blev Jimmy trött och hungrig och jag passade på att gå om honom. Jag vann till slut med 100 kast mot 105.  Det var kul och med lite träning kan man nog bli betydligt bättre. Rekordet på banan låg på 49, så vi behöver nog öva en del för att slå det!:)

Jimmy kastarTräff?!?

På kvällen blev det pizza och fotboll. Rolig match och det borde nog ha blivit några fler mål, efter alla bra lägen Sverige hade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0