HBK - Hammenhögs IF

Blåsigt och det känns att hösten är här. Viktig match för oss, som behövde poäng för att fortfarande ha allt i egna händer. Tyvärr har vi många som inte är med på grund av olika anledningar. Vi behöver alla just nu. Vi startade med Emma L - My, Lina, Emma H, Jessan - Elle, Malin E, Olinda, Malin S - Pilan - jag. Kajsa och Tilda var avbytare.


Vi börjar matchen i motvind. Hammenhög har ganska mycket boll i början, men vi håller ihop bra och de skapar inte så många chanser. Vi har svårt med vårt egna spel, men när vi väl är på offensiv planhalva, så känns Hammenhögs trebackslinje inte helt säkra. Efter drygt en kvart, så gör Hammenhög mål. En av våra spelare täcker ett skott från ganska långt håll. Tyvärr får bollen en konstig båge och ställer Emma som är på bollen, men kan inte hindra den från att gå in. 0-2 kommer strax därefter. En snabb omställning med bra rörelse och passningsspel från Hammenhögs sida, leder till att en bortaspelare ostört kan skjuta in bollen i mål. Det känns som vi har svårt att få tag i bollen på mitten och när vi väl vinner den så blir vi stressade och bara rensar undan. Vi flyttar ner Pilan på mitten, Olinda går ut på en kant och Malin S går upp i anfallet. Tyvärr kommer även 0-3. På ett inlägg är en anfallare bra med vid första stolpen och nickar in bollen. Vi måste bli tuffare i straffområdet. Med kvarten kvar så lyckas vi reducera. Efter ett inkast får jag bollen. Jag tar mig in i straffområdet och lägger bollen vid sidan om målvakten. Skönt med ett mål och man hade hoppats att det skulle vara tändvätska inför andra halvleken. Istället släpper vi in ett riktigt skitmål. Ett inkast långt ner på vår planhalva. Hammenhög lyckas få in bollen framför mål och vi får undan den i röran. Hammenhög är nära några gånger till. De har ett skott i stolpen som tar på Emma innan vi lyckas rensa undan bollen. Vi har också några riktigt bra lägen. Emma slår några bra hörnor. Jag spelar fram Olinda som inte riktigt får med sig bollen in i straffområdet. Precis i slutet får jag öppet mål, efter att Olinda spelar mig. Riktigt dåligt att inte göra mål, men jag får inte riktigt med mig bollen och målvakten kommer ut och täcker.

Jag har fastnat i gräset


I andra halvlek har vi "fördelen" av medvinden. Det känns som vi kommer högre upp i banan och pressar Hammenhög mer än i första. Vi har riktigt svårt att skapa bra lägen. Hammenhög är motsatsen och känns väldigt effektiva framför mål. De lyckas få in en boll på en hörna. En snabb kontring ger ett friläge, där anfallaren säkert lägger in bollen i bortre. Ytterligare en snabb omställning ger ett friläge som Emma räddar, men inte bättre än att en hammenhögspelare sätter returen. Deras sista mål minns jag inte hur det gick till. Vi skapar några farliga chanser på Emmas långa utsparkar. Jag får med mig bollen in i straffområdet några gånger, men försvararna är bra med. Malin S jobbar på bra i anfallet och stressar fram några bra lägen. Emma slog en bra frispark, som målvakten fick rädda. Emma fortsätter slå bra hörnor och jag slår två hörnor, som hamnar framför mål och vi borde ha gjort något mål på dem. I slutet kommer Kajsa in som yttermittfältare och Tilda hoppar in som högerback. Hammenhög vinner helt rättvist, men det känns som siffrorna blev för stora.

Var är bollen?

Höstens bottennapp. Pilan får godkänt för sitt slit på mitten, men vi kan alla bättre. Framför allt måste vi jobba mer som ett lag och inte göra så enkla misstag. Vi får tacka ett av knattelagen som var en bra hejarklack, men tyvärr hjälpte det inte. Sista seriematchen är borta mot IFK Trelleborg på lördag och där ska det bli vinst!

Jag, Pilan och Malin S är på väg framåt!


Jag skulle gissa att det är Tilda som är fotografen. Hon brukar vara sugen när hon ser en kamera på en avbytarbänk. Sandra har tagit fler bilder, som ligger på hemsidan.


Kommentarer
Postat av: tilda

haha du gissar helt rätt hille! i söndags var det till och med batteri i kameran.. ;)

2010-09-28 @ 22:06:21
URL: http://tildaclaeson.blogg.se/
Postat av: Helena

Ja, jag vill ju inte att du klagar fler gånger..;)

2010-09-28 @ 23:09:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0