Träning

Nu börjar det kännas som riktig höst. 12 stycken dök upp igår. Jag hade bytt jobbtider för att kunna vara med, vilket jag även har gjort på lördag. Ett varv jogging som uppvärmning, som sen fortsatte med doppboll. Det andra laget var sex och vi var fem. De dominerade spelet, men vi försvarade vårt mål bra och kontrade in mål. Ledning med 4-1. I slutet blev det spännande när de gjorde mål och sen fick straff!?! Det har aldrig tidigare hänt, när jag har spelat doppboll. Lina var i alla fall säker och nickade in bollen i krysset. Vi vann matchen med 4-3. Kontringar är effektiva! Sedan var det stafett. Jag sprang två gånger, men behövde inte förta mig på sista då jag mötte Kajsa, som låg en halv sträcka efter. Vi sprang sen en gång till, men då fortsatte Rickard att ge det andra laget fördelar och Camilla fick bara springa halva sträckan. Nu förlorade vi stort. Sedan var det dags för teknik. Jag och Malin S körde. Knä-volley, bröst-knä-knä-volley och bröst-knä-knä-fot-fot-nick. Mellan övningarna blev det löpning fram och tillbaka över planen. Sedan var det dags för skott. Först uppvärmning av målvakterna. I magen och vid sidorna. Sedan sköt vi med höger och vänster på rullande boll. Lina var nog den som var säkrast med båda fötterna. Vi spelade sen 6 mot 6. Rolig träning med mycket skott och bra fart!

Efter träningen blev det korv och wienerbröd, för de som ville i klubbstugan.

Till matchen mot Hallands har vi ungefär samma lag som mot Vången. Förhoppningsvis någon avbytare till. Själv känns det riktigt bra. Det gjorde det inför förra matchen också, men efteråt kändes det inte så bra fast vi tog poäng. Jag lyckades inte med mycket, eftersom jag blev punktmarkerad. Hoppas jag slipper det imorgon eller annars ska jag springa slut på spelaren!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0