HBK - IK Wormo

En skön kväll för fotboll. Vi var sugna på revansch mot Wormo, då vi sist hade ledningen med tappade den. Wormo låg trea i tabellen så vi visste att det skulle bli en tuff match. Vi hade bra lag och full bänk, ändå saknade vi några spelare som brukar vara med. Vi startade med Josse - Jessan, Lina, Emma, Carro - Elle, Lovisa, Malin, Liri - jag - Annika. Freja, Sofie L, Annie, Kajsa och Sandra var avbytare.

Jag tycker vi hittar in i vårt spel snabbt. Vi ligger rätt i positionerna och håller Wormo borta från vårt mål. Annika har tidigt ett bra skottläge, men målvakten tar hand om bollen. Vi försöker rulla runt bollen bra i laget. Backlinjen håller ihop bra. Malin och Lovisa krigar bra på mitten, vinner mycket boll och fördelar den vidare. Elle och Liri tar många bra löpningar på kanterna. Vi skapar några hörnor som Emma slår. En går perfekt till mig i mitten vid straffpunkten, men jag får inte träff på bollen. Wormo har också några hörnor och de slår dem bra mot bortre delen av målet. På en är vi inte alls med utan deras spelare kan själv få nicka mot mål, men tur för oss så går bollen utanför stolpen. Wormo får även några frisparkar i bra lägen, då vi inte är riktigt på tå. Josse är bra med och räddar de som går på mål. Spelet är jämnt, men båda lagen har svårt att skaga riktigt bra chanser. Det finns några undantag. Jag får ett rent friläge efter en underbar passning av Malin. Tyvärr är jag inte riktigt med på det och får inte alls iväg något bra skott. Vi kommer även runt några gånger på kanterna och slår in bollen framför mål, men där är vi inte riktigt där och Wormo kan rensa undan. Wormo kommer förbi någon gång och i ett läge träffar de stolpens utsida, innan Josse får tag i bollen. Freja kommer in på en kant och kommer snabbt in i matchen. Wormo vinner mycket boll på mitten då de är fler spelare där. Vi har svårt att hitta rätt på insparkar och utsparkar, men vi krigar bra för att vinna tillbaka bollarna. Det blir inga mål i första halvlek. Även om det känns som vi kan mycket mer, så känns det som vi borde ha haft ledningen.

Andra halvlek är fortsatt jämn. Två lag som försöker spela runt, men oftast slarvar i avgörande passningarna. Båda lagen skapar några hörnor, men annars håller lagen ihop bra. Annika slår några frisparkar från långt håll, men det blir aldrig riktigt farligt. Vi gör en del byten och några får byta positioner. Sofie kommer in i anfallet och Annie som back. Jag får ett inkast av Liri, bryter in i banan och skjuter, men skottet går utanför stolpen. Drygt 20 min i andra halvleken får Wormo en hörna. De slår in den mot bortre ytan. Där får deras 8 alldeles för mycket plats och kan trycka in 1-0. Det tar ett tag innan vi kommer upp i banan. Wormo har mer rörelse i laget och vi har svårt att hålla bollen inom laget. Efterhand hittar vi rätt igen och trycker tillbaka Wormo. Jag kommer runt på vänsterkanten och slår in bollen framför mål. Elle är högst på den, men hon får inte nicken mot mål. I slutet skapar vi flera hörnor på rad. Emma slår in dem väldigt bra och det blir rörigt framför mål. Efter en av hörnorna får vi en frispark precis utanför straffområdet. De ställer upp en mur och jag slår bollen över mot bortre delen av målet. Målvakten är bra med och tippar till ytterligare en hörna. Elle har ett bra läge att slå in bollen framför mål, men chippen går ut till inspark. Vi kämpar och sliter för en kvittering, men lyckas inte.

Det kändes surt att vi förlorade. Jag tycker vi var värda minst en poäng. Tyvärr kan vi inte utnyttja våra hörnor och några andra bra lägen. Vi slår bort för mycket passningar, men alla jobbar på bra. Nu tar vi nya tag och hoppas på en vinst mot Backarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0