Doktor Andersson

Dagen började med en snabb runda för att leta presenter. Jag har tittat på massor leksaker för barn i alla åldrar, men till slut blev det nog bra. Sen blev det cirkelgym med Jimmy på Johanneslust. Jobbigt och en del stationer är tunga. Jag hoppade över stretchingen för att hinna med att fixa mig inför kvällen.

Cecilia hade på dagen presenterat sin avhandling, men jag hoppade över att gå på den för att få lite sömn. Disputationsfesten började klockan 18.30. Jag, Katrin, Emma och Thomas kom i tid. Några var där redan, men resten dök upp efterhand. Först var det mingel och sen blev det mat och tal. Talen var både seriösa och roliga. Mycket hyllningar till Cecilia, men även till hennes handledare Jonas och opponenten Sally. Sally var från USA och tydligen en väldigt känd person inom mastceller. God laxförrätt och oxfilé med potatisgratäng till huvudrätt. Tyvärr var jag tvungen att gå lagom till efterrätten, eftersom jag skulle jobba. Lakritsparfait med passionssås. Tur för mig att jag inte gillar laktris, så jag inte missade något väldigt gott!;) Jag hoppas resten av festen blev lyckad. I present av oss fick hon en spa-övernattning! Grattis Cäl!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0