Barnmorskan

I torsdags var jag och Jimmy hos barnmorskan igen. Första gången sen i mitten av juni. Vi lyssnade på hjärtat och blodet i navelsträngen. Hjärtat slog 138 slag/minut. Lite snabbare än mitt, men tror det skulle slå mellan 100-160. Magen mättes och var 23 cm (symfus-fundus). Urinprovet och blodtrycket var bra. Det enda som kunde vara bättre var hb-värdet (114), men det hade bara gått ner med 3 sen sist. Jag har ju haft problem med det tidigare. Det blir till att äta mycket järn... Vi ska på föräldrarkurs tre gånger i oktober och nästa gång jag ska dit ska jag göra sockerbelastning. Jag fick med mig hem ett moderskapsintyg som ska skickas till försäkringskassan. Snart bara 100 dagar kvar. Tiden går snabbt och lillen sparkar en del, framförallt när jag ska sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0