Onsdag

Dagen började dåligt med punka på cykeln, när jag bara ville hem och sova. Som tur är så har jag världens bästa kille, som åkte från jobbet, hämtade mig och körde mig hem. Sen sov jag hela dagen. Jag började sen med att laga punkan på cykeln, men hann inte bli färdig innan jag skulle på vattenjympa för gravida. Slangen blev i alla fall lagad. Det var bra musik och lite nya övningar på vattenjympan.
 
Jag snabbade mig sen hem för att vi skulle åka och titta på u-laget som mötte BK Vången/Västra Ingelstads IS i Oxie. Precis när vi kom, så gjorde Linnea mål. 1-1 stod det, efter att hemmalaget tidigt hade gjort mål. Vången/Västra Ingelstad hade mest spel och chanser i första halvlek. Vårt lag blev ganska långt stundtals och när väl bollen kom upp, så var vi för få spelare. Julle gjorde några riktigt bra räddningar, men släppte in ett mål till i första halvlek. I andra halvlek spelade vi upp oss. Vi låg högre upp i banan och hade mer folk i anfallen. I slutet av matchen var det nära att hemmalaget avgjorde med två frilägen. Julle räddade båda, men på det sista fick hon gult kort och det blev en frispark precis utanför straffområdet. Hon räddade skottet till hörna. Med någon minut kvar så kom Linnea förbi målvakten, men hade ganska dålig vinkel och prickade insidan av stolpen. Olinda var på rätt plats på returen och sköt hårt in bollen i öppet mål. Härlig vilja! Riktgt bra jobb av alla. Starkt att komma igen i andra halvlek, för vi mötte ett bra lag. Tråkigt att både Olle och Carro hade blivit av med sina jackor i omklädningsrummet. Sådant ska inte kunna hända...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0