Vattenjympa och fotboll

I torsdags efter barnmorskan var jag på vattenjympa igen. Det var som vanligt förutom att det hade lyckats komma in 18 stycken istället för 16, som det ska vara. Det blev upprop och lapparna räknades igen, men systemet måste ha blivit konstigt för alla skulle vara där. Passet var lagom jobbigt.
 
Jag skulle egentligen sett u-laget på kvällen, men Peter frågade mig om jag ville följa med på MFF - IFK Göteborg. Jag valde matchen med tak. Jimmy var och tittade lite på u-laget och de förlorade med 3-2 mot Husie. MFF började riktigt bra och tog ledningen på en hörna efter 46 sekunder. Sedan spelade de inte alls bra resten av halvleken. Göteborg hade mest boll och chanser. I andra halvlek kom MFF ut som ett nytt lag och skapade flera riktigt bra chanser, men de lyckades inte göra mål. Istället gör Göteborg 1-1 från ingenstans och i slutet även 2-1. Surt för MFF. Två på läktaren där vi satt ägnade den största tiden på att skrika fula saker åt domaren. Förstår mig inte på sådana personer. Heja på ditt lag istället!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0