Fotboll x 2

Igår var det dags för årets första fysträning i Harlösa. Jimmy hade planerat allt själv och jag hade ingen koll på vad vi skulle göra. Lite rörlighet i början. Sedan körde vi stafetter. Först löpning och sedan andra övningar. Jag, Olinda och Carro var bra på de flesta övningarna, men vi fick avbryta en man drog sig fram med armarna. Tabata med knäböj och armhävningar. Vilan i första övningen var definitivt ingen riktig vila utan jägarvila. Mjölksyra i låren. Vi hade några tävlingar, där vi skulle ta varandras västar. Passet avslutades med idioten. I de två första omgångarna var Malin, Amanda H och Carro snabbast, men i den sista "vann" Emma L överlägset. Tror hon hade vilat sig i form. Träningen avslutades med spel. Det andra laget var lite bättre än oss, men vi spelade upp oss. Hade inte Stefan varit en mur, som tog nästan allt, så kanske det hade blivit jämnt målmässigt! Rolig träning och jag har fått lite träningsvärk lite överallt!
 
På kvällen var det dags för korpen. Sista matchen i julturneringen. Vi hade ny målvakt och Lukas var med istället för Gustav. Motståndarna började bäst och gjorde ett tidigt mål. Vi hade mer och mer boll, men de jobbade bra över hela banan. Vi hade några bra lägen, men istället gjorde de 2-0 vilket stod sig till pausen. I andra halvlek gjorde Claudio mål på frispark, men vi fick inte in fler bollar. Lika hade nog varit rättvist! Tyvärr ska jag inte spela vårturneringen, men jag kanske hoppar in som reserv i någon match och då får det bli en vinst, för det är mycket roligare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0