Bad och BVC

I torsdags var Malva ledig från förskolan och det var dags för bad. Först duschade jag och Malva badade i badkaret. När lillkillen vaknade så var det dags för hans premiärbad. Jag fyllde vasken och Malva stod på sin stol och tittade på. Hon ville helst också bada. Han var helt tyst och verkade njuta av badet. När jag lyfte upp honom, så började han gallskrika och samtidigt kissade han rakt på Malva. Jag fick undan henne ganska snabbt, men det blev ganska blött på golvet. Vi skulle på Möllan och BVC på eftermiddagen. Malva sov i två timmar, så det var lugnt och skönt för mig. Väldigt smidigt att ta bussen till Vellinge, där vi ska gå på BVC. Malva tyckte det var hur kul som helst. Hon lekte med en massa saker. Vår lille kille vägde lika mycket som när han föddes (4155 g) och hade växt en centimeter (52). Navelsträngen trillade av i tisdags och det såg fint ut. Det enda han behövde träna på var att ligga med huvudet åt vänster. Han ligger nästan alltid åt höger. Hade han inte börjat göra det tills nästa vecka, så skulle han få gå till en sjukgymnast. Jag har redan sett att han har börjat ligga åt vänster också, så han slipper nog få övningar att träna på.
 
 
På kvällen kom Petra. Hon hade med sig en fin pyjamas i present. Jimmy hade även fått en cool fotbollspyjamas av sitt jobb. Själv får jag inget från mitt och Jimmy har ju bara jobbet en månad, så det var snällt av dem. Vi grillade fläskfilé och korv. Till efterrätt blev det glass med fruktsallad. Inte helt fel!

Kommentarer
Postat av: Agnetha

Här verkar det som om Malva tänker försvara sig om lillebror kissar flera gånger på henne :-)

Svar: Hon slängde pistolen på honom när han badade, så det var nog mer han som försvarade sig...;)
Helena

2014-09-21 @ 18:43:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0