Regn, regn och lek

I söndags hade det regnat massor och det fortsatte under dagen. Vi skulle egentligen till Skrylle och börja med Malvas knoppgrupp, men vi stannade hemma. Tur var kanske det, för annars kanske vi hade fastnat i något vatten. På förmiddagen var vi ute och lekte i vattnet. Det gällde att ha koll på att Malva inte gick där det var alldeles för djupt, för hennes stövlar är inte så höga. På dagen kom sedan Fredde, Emma, Linn och Ella. Barnen busade en massa och för det mesta var alla glada. Jag hade gjort äppelkaka, som verkade vara uppskattad. De stannade i några timmar. Malva började sedan bli trött och hungrig, men hann ut och leka lite mer i vattnet. Vid åttatiden var det dags att lägga sig och för första gången gick Malva själv och lade sig i sin säng efter jag borstat hennes tänder. Jimmy gick in till henne, men fick inte lägga sig hos henne. Jag lade mig ner, men hon sov efter några sekunder.
 
Här var nästan inget vatten innan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0