HBK/HIF - Lunds BoIS

I lördags var det äntligen dags för seriepremiär på Knutsvallen. Härligt väder! Lunds BoIS stod för motståndet. De fick också kvala sig kvar i tvåan förra säsongen. Vi ställde upp med Sandra - Hallqvist, Elle, Carro - Lindell, Jessica, Matilda, Linnea - Emma N - Linda, jag. Anna, Johanna, Emma S, Amanda J och Julle började på bänken.
 
 
Vi börjar matchen med hög press. Det dröjer bara några minuter innan vi tar ledningen. De spelar bak bollen till målvakten och jag pressar. Det blir ett motlägg och bollen går i en hög båge mot mål. Jag hinner först till bollen, men även målvakten kommer dit så jag får ta ner bollen och slå den förbi henne. Skönt med ett tidigt mål. Vi fortsätter att jobba och skapar flera bra chanser. Lund sticker mellan med några kontringar och det är främst nr 8 som vi har problem med. De får några hörnor, men vi är på tå och rensar undan. Vi har också flera hörnor och Emma N slår in dem bra. En boll hamnar ute hos Hallqvist, som drar till. Bollen, som inte är så hårt slagen, går precis in vid bortre stolpen och vi leder med 2-0. Det är ganska mycket avblåsningar för frisparkar och inkast, så det blir inget riktigt flyt i spelet. Lindell och Linnea kommer båda två bra på kanterna. Våra innermittfältare jobbar på bra och vinner mycket boll. Ytterbackarna kommer upp högt och även dem vinner mycket boll. Jessica kastar flera långa inkast in i straffområdet och det är riktigt nära att vi kan utnyttja något av lägena vi får. Linda får en bra boll i djupled och kommer in i straffområdet. Hon trycks till bakifrån och domaren blåser straff. Jag slår den. Inte så hård och välplacerad, men den går in och vi leder med 3-0. Jag gör sedan ett mål till, då jag får en bra boll vid straffområdet, men det blir avblåst för offside. Anna kommer in som mittback och Elle flyttar upp på innermittfältet sista kvarten. I slutet av halvleken kommer även 4-0. Lindell driver bollen in i banan och avslutar med skott på mål. Målvakten kan inte hålla bollen och jag får tag i returen. Ingen går på mig, så jag kan slå in bollen vid första stolpen. Trots att vi inte spelar jättebra, så är vi effektiva och leder stort när domaren blåser för pausvila.
 
 
I andra halvlek kommer Emma S in i anfallet, Amanda J som offensiv innermittfältare och Johanna som yttermittfältare. Lund pressar oss mer och vi har svårare att hitta vårt spel. Vi är ändå mest på deras planhalva. Johanna har ett jätteläge att få in en boll. Lindell kommer till flera avslut. Emma tar många bra löpningar och är inte heller långt ifrån att göra mål. Tyvärr är det Lund som gör mål och reducerar till 4-1. De får en frispark vid mittplan och slår in den framför mål. Deras duktiga nummer 8 får tag i bollen och slår in den. Linda kommer in igen i anfallet och efterhand gör vi flera byten till. Till slut får Linda med sig bollen och i kamp med försvarare och målvakt trycker hon in 5-1. Nästan direkt efter så får Lund straff, när deras lagkapten får en smäll av Sandra. Hon får även gult kort. Sandra är på bollen vid straffen, men den rullar retfullt in vid stolpen. Vi pressar på i slutet, men lyckas inte göra fler mål.
 
 
Härligt med seger i premiären! Alla gör en bra match, men vi kan bättre. Synd att vi inte vann andra halvlek, men huvudsaken var att vi fick tre poäng. Skönt att serien är i gång och nu laddar vi för matchen på fredag mot Klågerup!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0