Tiden bara går

Förra söndagen var vi en sväng till Bunkeflostrand. Malva hoppade och hoppade på studsmattan. Hon var nog där en timme. Tror nog hon hade velat ha en egen.
 
På måndagen var Skanska hos oss och fixade de felen de upptäckte på 6-månaderskontrollen. Malva var hemma och var nyfiken på de två som var här. Jag fick säga till henne flera gånger att inte röra deras saker eller vara i vägen. Själva byggde vi ihop spisen, Vide fick på namngivningsfesten. Malva och Vide hjälpte mer än gärna till och jag fick hålla koll på alla smådelar. Den blev väldigt fin och Malva var riktigt nöjd.
 
 
På tisdagen var det mammaträff hos Jenny i Hököpinge. Vide, Milo, Nilo och Axel. De var så söta tillsammans, som att de äntligen upptäckte varandra. Vide passade på att ta närmsta vägen flera gånger och kröp rakt över sina kompisar. God frukost bjöds det på. Jag lämnade sedan Vide hemma hos oss med min pappa och åkte och jobbade eftermiddag/kväll.
 

 
På onsdagen var det dags för träning igen. Vi var ganska många. Nicktemat från måndagens träning fortsatte. Vi hann även med snabba fötter, lite spel och avslutade med idioten.
 
I torsdags var Vide kallad till tandläkaren. Malva var där först när hon var 10 månader, men Vide tillhörde visst något område med mycket karies, så han skulle på fem kontroller innan han var tre år. Han skötte sig bra. Visade upp sina två tänder och verkade gilla att få dem borstade.
 
På kvällen var jag inne vid Stadion för att döma fotboll. Henrik var domare och jag och Haris AD. Malmö FF - IFK Göteborg u17. Det bjöds på bra fotboll och gick snabbare än vad jag är van vid. 5-3 till Malmö slutade det. På kvällen blev det rikigt kallt, men det blev mycket springande så vi höll värmen.
 
I fredags var vi på Kompassen. Mikael kom också dit och Malva verkade glad över det. Sångstund, mat, bus och målning. Vi åkte sedan hem och packade inför träningslägret. Jag tror jag fick med mig det mesta. En väska till mig, en till Jimmy, en till Vide och en till Malva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0