Bosön

I fredags skjutsade Jimmy mig till Sturup. Det var dags för den årliga domarutbildningen på Bosön. Själv kände jag inte mig på topp. Jag var fortfarande väldigt förkyld, hade sovit lite och kände mig otränad efter att inte ha rört mig på nästan en månad. Det kändes lite jobbigt att lämna Vide, som fortfarande inte var helt frisk. Inte nog med det, så glömde jag bröstpumpen. Illa. Resan gick bra, förutom att locket på höger öra inte försvann. Det dröjde nog en timme innan det släppte. Väl på plats fick vi våra rum och jag delade med Cia. Hon är ny i Elitettangruppen. Vi började att kolla lite på herrstafetten i VM och det blev ytterliggare en medalj. Sedan var det dags för löptest. Jag tänkte ge det ett försök, men om det inte kändes bra så tänkte jag gå av. Sprinten gick, men det var precis. De tre sista sträckorna blev med muskler som skakade. Benen var inte vana att ta i. De långa sträckorna var mycket jobbigare än vanligt, men jag tog mig igenom alla 24 och klarade löptestet. Efter dusch så var det dags för regelprov. Jag kände igen de flesta frågorna, men de var lite kluriga. Det kändes ok efteråt. Sedan var det dags för mat. Alltid god mat på Bosön. Vi stannade och snackade utanför, innan det blev tidig läggning. Tyvärr fick jag inte sova ut, trots första natten sedan i september som jag hade chansen. Hade varit skönt med Vide där, som hade kunnat tömma brösten.
 
 
På lördagen var det först frukost. Gott med yoghurt och en massa frukt. Vi fick sedan tillbaka regelproven och alla hade klarat sig. Bra jobbat! Morgan hade sedan olika genomgångar. Det mesta väldigt intressant. Några väldigt givande filmsekvenser. Tiden gick och halv sex var det dags för fotbollsmatch. Vissa mer laddade än andra. Det är första gången på alla år som domare, som vi spelar fotboll. Min grupp hade utmanat regiondamdomarna. De var fler och hade några riktigt vassa fotbollsspelare. Själv spelade jag innermittfält själv mot fyra spelare kändes det som. Vi lyckades hålla 0-0 i matchen och skapade några halvchanser. Det hela skulle avgöras på straffar. Jag började med att sätta min. De missade. Vi missade en, men kunde avgöra med en omgång kvar. Elsa blev hjälte, som dels var målvakt under straffläggningen och sedan avslutade med mål. Det är inte alltid det bästa laget som vinner. Själv kände jag mig inte alls i form, hade varit roligt att kunna ge allt. Det var sedan dags för mat och sedan lekar. Elsa och Sandra hade fixat lag och tävlingar. Det blev riktigt lyckat och extra kul då mitt lag vann. Själv fick jag tävla i snurra ut toalettrulle, så att jag blev helt yr och äta kolasnöre. Jag bidrog inte så mycket till vinsten, men vi hade några andra som skötte sig lysande. Roligast var när Morgon slog Nathalie, Sandra och Laura i tampongtävlingen. Tävlingen avslutades med svåra musikfrågor med fotbollskopplingar. Vi stannade även den här kvällen kvar och snackade. Kul att träffa Annica, som jag har spelat fotboll med för många år sedan.
 
 
På söndagen startade vi halv nio med Morgan. Sedan var det teori med Hasse och ett fyspass. Väldigt roligt att höra en person som brinner så mycket för träning. Jag insåg plötsligt att det finns många som är mycket värre än mig. Träningen hade vi tillsammans med regiondamdomarna. Många bra övningar. Det hela avslutades med en jobbig konditionsövning, som jag hoppade över. Dels hade jag ont i musklerna och förkylningen var inte heller helt borta. Jobbigt att sitta vid sidan av, men samtidigt inte bra att vara med och inte kunna ge allt. Det var sedan dags för dusch och packning. Efter maten var det dags för matchfixing. Det verkar vara stort och mycket pengar inblandat. Själv tycker jag inte det ska behöva vara något man pratar om, men tydligen behövs det. Sedan avslutade Morgan och tackade för sig. Vi hade sedan coachens timme och gick igenom lite vad vi ska tänka på under säsongen. Håkan skjutsade mig, Elsa, Sandra och Micke till Bromma. Planet till Malmö flyttades fram och fram och till slut gick det en timme senare. Planet som från början skulle gå 40 min efter oss kom fram före. Jag snabbade mig till bilen. Båda barnen sov och det hade gått bra när jag var borta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0