IFK Trelleborg - HBK/HIF

I söndags spelade vi match borta mot IFK Trelleborg. De spelade förra säsongen i div 2 och sist vi möttes så vann de stort. Nu var det kallt, men annars bra förutsättningar för fin fotboll. Domaren var inte på plats, så vi fick vänta innan matchen kunde börja. Vi startade med Sandra - Hallqvist, Elle, Carro - Lindell, Matilda, Emma N, Linnea - Amanda J - Linda, jag. På bänken hade vi Emma S, Jessica, Julle, Alice C och Johanna.
 
Trelleborg startade i ett högt tempo och hotade oss direkt. De första minuterna kändes det som att det här skulle bli en riktigt tuff match. Efter hand kom vi in i matchen och vi fick tidigt några hörnor. Emma N slog in dem fint och Matilda var nära att nicka in någon. Vi tog över mat.chen mer och mer och började skapa flera riktigt fina chanser. Lindell och Linnea fick flera bra bollar att jobba med på kanterna och fick in dem framför mål. Emma N och Matilda vann mycket boll på mittfältet och spelade fram mig, Linda och Amanda J till några frilägen. På ett av lägena fick jag bollen av Matlda och kom fram till straffområdet, då jag stannade upp. Jag hade med mig Linda, men backen täckte av henne, så jag avslutade själv och bollen gick in. 1-0 stod sig till pausen, trots mängder av chanser. Jag provade att lobba, runda eller skjuta förbi målvakten. Antingen räddade hon eller så hade hon hjälp av stolpen. Målvakten räddade också ett läge från Linda på nära håll. Hallqvist hittade mig med en underbar boll framför mål, men jag provade direkt och fick inte riktigt träff. I slutet av halvleken så kom Trelleborg upp i några anfall, men fast det såg lovande ut för dem med mycket folk, så lyckades de flera gånger slå bort bollarna ut över sidlinjerna.
 
Efter pausen kom Julle in i målet, Johanna på en backplats och Jessica, Emma S och Alice på mittfältet. Alla avbytarna kom snabbt in i matchen. Julle gjorde tidigt en räddningen, men hade sedan inte så mycket att göra. Hon var bra med på fötterna några gånger, när vi spelade runt bollen där bak. Vi fortsatte att pressa högt och skapade problem för Trelleborgs backlinje. Vi var nära flera gånger, men Trelleborgs målvakt fortsatte att storspela. Jessica tog hörnorna och de var bra slagna. En nådde målvakten, som inte lyckades hålla bollen. Matilda var på hugget och slog in 2-0. Kort därefter så kom Linda runt på vänsterkanten och spelade in bollen framför mål. Bollen touchade en back och nådde Alice som tryckte dit 3-0. Vi gjorde flera byten under halvleken och några spelare bytte även positioner. Linnea gjorde en bra insats som back och Hallqvist kom upp som mittfältare och började skapa flera bra lägen. Trelleborg hade en jättechans i slutet för att få in ett tröstmål. I en kontring nådde deras spelare bollen innan den gick ut till hörna. Hon spelade in den till en helt fri spelare framför mål. Spelaren hade all tid i världen, men lyckades skjuta en bit över mål. Det blev inga fler mål och 3-0 blev slutresultatet.
 
Jag tycker vi gör en riktigt bra insats. Vi skapar mängder av chanser och behöver bara bli lite mer effektiva. Trelleborg är det bästa laget vi mött i år och vi gör den bästa matchen. Trelleborgs målvakt var helt klart bäst i deras lag och hon höll nere siffrorna. Till helgen blir det träningsläger, där vi fortsätter att finslipa inför seriepremiären.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0