Meja

I slutet av förra veckan var det härligt väder. Hela dagen var vi ute och barnen lekte med barn på gatan. Malva cyklade mycket. Vi var förbi Malcolm flera gånger och till slut kom han hem, så Malva kunde leka och hoppa på studsmattan. På kvällen kom min mamma och pappa och vi åt thaimat. Barnen somnade tidigt och vi avslutade kvällen med Idol. Jag gillar Martin!
 
 
På lördagen tog jag flyget till Arlanda och tog mig till Upplands Väsby för att döma fotboll. Bollstanäs SK - QBIK. Matchen slutade 1-1. Jag hade bra hjälp av Annica och Tommy som var AD. Riktigt kul att döma med Annica, som jag har spelat fotboll med för länge sedan.
 
Efter matchen åkte jag till Anneli. Äntligen fick jag träffa lilla söta Meja. Hon påminner om Malva när hon var liten. Ungefär samma storlek och mycket mörkt hår. Oskar hade sprungit Lidingöloppet, så han kom hem trött lite senare. Jag, Anneli och Meja gick en kort promenad och köpte hamburgare. Anneli tyckte Meja skrek mycket, men jag hörde knappt det. Annars sov Meja mest. Vi tittade på Atleterna och gick sedan och lade oss.
 
På söndagen hade vi sovmorgon. Oskar bjöd sedan på lyxfrukost. Vi gick en liten promenad på dagen. Meja sov mest och jag fick hålla henne en stund, men inte det heller väckte henne. Oskar hade sedan gjort god köttfärssås med fullkornsris och sallad. Så roligt att få träffa lilla Meja. Jag ska dit igen om två helger. På vägen hem höll jag på att missa flyget. Först var flygbussen en kvart sen. Sedan hade en kranbil vält ner en vägskylt på en personbil, så bussen hamnade i kö och blev en kvart sen till. Jag var på flygplatsen 28 min innan flyget skulle gå, så jag kunde inte checka in. Inte nog på det, så fick jag köa i säkerhetskontrollen en kvart till. Som tur var låg gaten på andra sidan. Fem min innan satt jag på planet, men det var många som kom efter mig. Skönt att komma hem när jag skulle.
 
 
Den här veckan har det mest varit jobb. Jag jobbar 6-16, så det blir tidiga morgnar och tidiga kvällar. I måndags och tisdags var jag duktig och cyklade. Barnen känns trötta, så tur att vi inte har det så här alla veckor. Vide hade trillat två gånger i måndags, så han är lite blåslagen. Idag snubblade han in i tvättmaskinen och fick en jättebula. Annars fortsätter han utvecklas mycket. Han har fått två nya tänder där uppe. Han har börjat småspringa. Igår steg vi upp 4.45. Vide hade nästan torr blöja, så jag satte honom på pottan. Efter kanske tio min med bus och mys, så kissade han mycket. Han verkade bli förvånad. Nästan 1,5 år före Malva. Får se om det bara var en slump eller om vi kan få det till en vana.
 
Igår var jag med Malva på gymnastiken. Vi var hemma kvart över fem, så det blev bara macka och nyponsoppa. Malva tog sedan springcykeln dit. Hon är så duktig på att cykla. På plats bytte hon om till sin nya gymnastikdräkt med Elsa. Så stolt hon var. Det var tolv små flickor där. Malva var ett huvud kortare än de andra, men hon är duktig på att göra övningarna. Hon skrek av skratt när de sprang runt i salen. Ljushopp, kullerbyttor, gå upp i brygga, rulla, krypa, gå spindelgång, hoppa på tjockmadrass och hoppa på studsmatta. På vägen hem var hon lite trött. Inte så konstig, så jag fick köra hennes cykel en bit. Väl hemma blev det smoothie och sedan sängen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0