Tillbaka till vardagen

I måndags var barnen tillbaka på förskolan. Malva har längtat, så hon har nog haft roligt i veckan. Första dagen blev hon firad och var så glad över sin lila krona i papper och glitter, som hon hade fått ha på sig. Vi har haft roligt i snön flera dagar efter förskolan. Vide åker och åker och vill aldrig hoppa av pulkan. Jag hade lite jobbigt en dag, när jag var själv med båda barnen och en pulka. Malva ville inte åka med Vide, för det blev så trångt. Kul med snö! Hoppas det håller i sig några dagar.
 
 
I tisdags hade vi tjejtisdag på Pinchos. Vi var 9 stycken, så många kunde. Trevligt och god mat!
 
 
Själv har jag hunnit träna tre dagar. I måndags var det marklyft. En gammal open wod. Man skulle köra så långt man kunde på 8 min. Jag hade inte klarat mer än vad jag gjorde, för 85 kg i marklyft hade blivit för tungt. Det blev 10 x 40 kg och 15 boxjumps (50 cm), 15 x 60 kg och 15 boxjumps och 20 x70 kg och 15 boxjumps. Det sista riktigt tungt för min rygg och jag fick ta en i taget.
 
I onsdags var det teamwod. Jag och Robban hann 33 varv plus 11 rep. Jag gjorde pullups med ett lila och ett rött gummiband och wallballs med 6 kg. Löpningen kändes bra, men riktigt jobbig wod.
 
 
Igår var jag på Gripen igen. 8 varv av 5 frontsquat och 26 ringpushups. TC 25 min och det tog mig 17:20. Jag körde frontsquat med 25 kg, eftersom mina hälsenor känns för korta för att göra övningen riktigt bra. Jag får träna upp rörligheten. Ringpushups gjorde jag nästan helt ståendes, men det var sjukt jobbigt i slutet. Snacka om mjölksyra i armarna.
 
Skönt att ha kommit i gång med träningen efter jul. Det gäller bara att köra! Kul att träna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0