Träna, träna, träna..

I tisdags var jag på Gripen och tränade igen. Woden var riktigt jobbig. Tjejer skulle egentligen ha 24 kg, men jag hade 8 kg på vikten med på utfall över huvudet och turkish get up. Efterhand fick jag in bättre teknik på TGU, så jag hade kanske kunnat klara lite tyngre, men det får bli nästa gång. Vi var bara två tjejer på passet, så man fick mycket tips. Jag hann med 4 varv och 25 reps på 25 min.
 
 
I onsdags var det min första uteträning och det var närmare -10 grader. Riktigt kallt och planen var ganska snöig. Vi började med passningar i två olika övningar. Mina fötter blev som isklumpar. Vi fortsatte med att springa spegelbilder av varandra. Sedan körde vi lite tävling. En mot en, två mot två och alla mot alla. Själv kändes det riktigt bra, för även om jag inte vann bollen i första läget så lyckades jag vinna bollen i andra läget. Vi avslutade med spel. Mitt lag lyckades bra. Det blev några mål framåt, så de andra fick armhävningsstraff. Tilda skötte sig riktigt bra där bak. Hon var överallt och tog allt där bak och hann även med att nästan göra mål. Efteråt var det skönt med en dusch, men mina lilltår gillade inte alls kylan. Det stack i dem under hela natten på jobbet.
 
 
Igår var det Gripen igen. Löpning, så det kändes bra. Först övade vi lite på att stå på händer. Det får jag träna mer på, men kom upp i någon sekund. Woden var pushpress med hantlar och som vanligt är jag inte stark i armarna, så jag körde med fem kg och det var fullt tillräckligt. Löpningen kändes riktigt bra och jag orkade hänga med en kille som till och med kallade sig själv för löpare.:) 20 minuters jobb och jag hann 7 varv, 20 pushpress och 200 meter. Om man var tvungen att ta ner hantlarna, så blev det fem straffburpees, men det lyckades jag som tur var undvika. Svettigt, fast det var kallt ute.
 

Jag har även hunnit med lite mys med barnen. Många nattningar innan jobb. Malva är ibland så söt mot Vide och säger att han är hennes bästa vän och att hon älskar honom. Då blir man glad. Malva och Vide har fått nya spiderman-gymnastik skor och det visade sig att Vides blinkar rött när han går med dem. Han vill absolut inte ta av sig dem och han gör allt för att hålla fast dem. Många tårar på förskolan en morgon.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0